جهان

پاکسازی نژادی توسط ارتش میانمار

سازمان ملل ارتش میانمار را به پاکسازی نژادی متهم کرد.

 

سازمان ملل ارتش میانمار را به پاکسازی نژادی متهم کرد.

سازمان ملل متحد ارتش میانمار را به پاکسازی نژادی مسلمانان روهینگیا در این کشور متهم کرد و خواستار اعطای حقوق بیشتر به اقلیت‌ها شد.

 به گزارش فرانس بیست و چهار، از زمان آغاز ناآرامی ها در 25 ماه اوت دستکم 87 تن جان خود را از دست داده اند که دوازده تن از قربانیان از نیروهای پلیس و بقیه از مسلمانان بودند.

به دنبال این درگیری ها، ده ها هزار تن از مسلمانان روهینگیایی برای فرار از خشونت ها و درگیری ها به مرز بنگلادش پناه بردند؛ با این حال مقامات بنگلادشی اجازه ورود آنها به بنگلادش را نمی دهند.

در خشونت های یک سال گذشته در میانمار بیش از هشتاد و هفت هزار مسلمان روهینگیایی به بنگلادش گریخته اند.

این در حالی است که «آن سان سوچی» از رهبران میانمار که سمت مشاور و سخنگوی دولت را نیز بر عهده دارد و برنده جایزه صلح نوبل نیز هست است؛ طی سخنانی مدعی شد «تروریسم به ایالت راخین در غرب این کشور رسیده است.»

«آن سان سوچی» به دلیل سکوت در قبال خشونت بوداییان میانمار بر ضد مسلمانان روهینگیا در طول یک سال اخیر مورد انتقاد شدید نهادهای بین المللی قرار گرفته است. 

یک کمیسیون بین المللی که «کوفی عنان» دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد آن را رهبری می کند، درباره وضع ایالت راخین به دولت میانمار توصیه کرد که قدرت و اختیارات بیشتری به اقلیت مسلمان این ایالت اعطا کند تا مانع جذب آنها توسط گروه های افراطی بشود.

از سوی دیگر سازمان ملل نیز ارتش میانمار را به پاکسازی نژادی متهم کرده و  با افزایش درگیری و خشونت ها در غرب میانمار، شرایط برای زندگی 120 هزار مسلمان ایالت راخین میانمار دشوار تر شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا