جهان

متهم شدن مساجد اندونزی به همکاری با داعش

برخی مساجد اندونزی با داعش همکاری می کنند.

 

برخی مساجد اندونزی با داعش همکاری می کنند.

بر اساس بررسی‌های یک گروه تحقیقات ضد تروریسم، دستکم ۴۱ مسجد در ۱۶ استان کشور اندونزی، به همدستی با سنی های تندروی داعش و ترویج ایدئولوژی این گروهک تروریستی متهم شده اند.

به گزارش«abc» طبق گزارش این گروه، تاکنون حمایت ۱۶ مسجد از ۷ استان اندونزی از سنی های تندروی داعش به صورت رسمی تأیید شده است و تحقیقات این تیم از مساجد ادامه دارد.

«ادهی باکتی» (Adhe Bhakti)، رئیس این گروه و تحلیلگر ویژه مسائل تروریسم در این باره گفت: برخی مدارس اسلامی و جلسات قرآنی نیز به عنوان مکان‌هایی برای ترویج ایده‌های داعش مورد استفاده قرار  می‌گیرند و گروه ما اشکال مختلفی از عملکرد برخی مساجد، در حمایت از داعش را شناسایی کرده است.

بر اساس این گزارش، باکتی افزود:‌ بعضی از این مساجد صرفا محلی برای ترویج ایده‌های داعش هستند و بعضی از آن‌ها به عنوان محل گردهمایی حامیان داعش عمل می‌کنند و حتی بعضی از خادمان این مساجد به کسانی که مشتاق پیوستن به سنی های تندروی داعش هستند، کمک نموده و آن‌ها را به سوریه اعزام می‌کنند.

لازم به ذکر است، اعضای این گروه تحقیقاتی به مدت چند ماه در لباس نمازگزاران در مساجد و جلسات قرآن و سخنرانی‌ها شرکت نموده و این مراسم را ضبط می‌کرده اند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا