جهان

تعریف عربستان سعودی از تروریسم

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل ضمن تأکید بر تلاش ریاض برای مقابله با تروریسم، ادعا کرد که کشورش به صورت کاملا بی طرف هرگونه اقدام تروریستی در سراسر جهان را محکوم می کند.

 

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل ضمن تأکید بر تلاش ریاض برای مقابله با تروریسم، ادعا کرد که کشورش به صورت کاملا بی طرف هرگونه اقدام تروریستی در سراسر جهان را محکوم می کند.

«عبدالله المعلمی» نماینده دائمی عربستان سعودی در سازمان ملل، که در نشست مجمع عمومی این سازمان سخن می گفت، در ادامه افزود: عربستان همچنین  اقدام کشورها، گروه ها و افراد در زمینه فعالیت های تروریستی و حمایت مالی از آن را محکوم کرده و مدعی شد کشورش در زمینه مقابله با تروریسم فقط به بخش های امنیتی آن بسنده نکرده بلکه با ایدئولوژی افراط گرا هم مقابله کرده است.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت که عربستان تلاش های زیادی در زمینه مقابله با دیدگاه های افراط گرایانه داشته و به همین دلیل پایگاه «اعتدال» را راه اندازی نموده و تلاش کرده از طریق مرکز «مناصحه» افرادی را که به گروه های تروریستی پیوسته یا دیدگاه های افراط گرا دارند باز پروری کند.

این ادعای المعلمی در حالی مطرح می شود که شمار زیادی از سنی های تندرویی که بعد از حضور در برنامه «المناصحه» ـ که وابسته به وزارت کشور عربستان است ـ از زندان آزاد شده و اصطلاحا به زندگی باز می گردند، بار دیگر به دنبال فعالیت های تروریستی رفته اند.

اخیرا یک نشریه آمریکایی در گزارشی اعلام کرده بود عربستان سعودی بخشی از زندان امنیتی «حایر» را با دکوراسیون و امکانات رفاهی بی سابقه ای برای افراط گرایانی که در عضویت گروه های تروریستی بوده اند آماده کرده است.

درحالی که رژیم آل سعود اقدامات سخت گیرانه ایی علیه زندانیان سیاسی و فعالان حقوق بشر شیعه در این کشور دارد، راه اندازی برنامه «المناصحه» برای تروریست ها و فراهم کردن امکانات رفاهی برای آنها به گفته «برنارد هگل» استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه پرینستون؛ نشان دهنده ایدئولوژی و تفکر حکومت عربستان سعودی در تعریف خود از مقابله با ترورسم است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا