جهان

اذعان ارتش اسرائیل به مداوا و حمایت از تروریست‌های حاضر در سوریه

در حالی که پیشتر گزارش‌های مختلفی از ارائه کمک‌ها و خدمات درمانی از سوی اسرئیل به تروریست ها و سنی های تندروی حاضر در بلندی‌های جولان منتشر شده بود، اکنون یک مقام ارتش اسرائیل رسما به این مسئله اذعان کرد.

 

در حالی که پیشتر گزارش‌های مختلفی از ارائه کمک‌ها و خدمات درمانی از سوی اسرئیل به تروریست ها و سنی های تندروی حاضر در بلندی‌های جولان منتشر شده بود، اکنون یک مقام ارتش اسرائیل رسما به این مسئله اذعان کرد.

ژنرال «یانیو آشور» طی نشستی با خبرنگاران در نزدیکی مرز سوریه گفت اسرائیل طی یک سال گذشته صدها نفر از معارضان مسلح سوری را مداوا و صدها تُن کمک برای آنها ارسال کرده است.

به نوشته وبگاه «جروزالم پست» تحت این پروژه که «عملیات همسایه خوب» نام گرفته، از سال 2016 به بهانه کمک‌رسانی به مردم جنگ‌زده سوریه، صدها تُن حمایت مختلف و جدید برای تروریست‌ها ارسال شده است.

آشور با بیان اینکه پروژه مذکور تاثیر قابل توجهی بر امنیت اسرائیل داشته، تاکید کرد: «ما از آمریکایی‌ها، که عراق را از دست دادند، درس گرفتیم. دریافتیم که می‌توانیم که کار بیشتری درباره مرزهای خود، نسبت به گذشته، انجام دهیم.»

آشور با تاکید بر اینکه ارتش اسرائیل با سوری های آن‌سوی مرز، جهت تعیین دقیق نیازهایشان ارتباط دارد، افزود: «ما چندین رابط داریم که هر کدام مسائل مختلفی را بررسی می‌کنند.»

تحت این عملیات، طی یک سال گذشته ارتش رژیم صهیونیستی فقط به میزان 360 تُن آرد و غذا، 456هزار لیتر سوخت، 100 تُن لباس، 12 تُن کفش، ژنراتورهای قابل حمل و کانکس‌های متحرک جهت استفاده بعنوان کلینیک به تروریست‌ها و معارضان سوریه ارسال کرده است.

به گفته منابع میدانی، یکی از ابعاد اصلی این عملیات مداوای تروریست‌های زخمی سوری توسط اسرائیل بوده بوده که در پی آن ارتش این رژیم از سال 2013 تا کنون بیش از 3هزار مجروح را در بلندی‌های جولان، درمان کرده است.

در حالی که پیشتر برخی مقامات اسرائیل تلویحا به درمان زنان و کودکان سوری تاکید می‌کردند اما اکنون این نظامی اسرائیلی اذعان کرد حداقل 70درصد از مجروحین تحت مداوا «مردانی هستند که در سوریه می‌جنگند».

بیمارستان‌های صحرایی ارتش اسرائیل از سال 2013 در بلندی‌های جولان در نزدیکی مرز سوریه برپا شده و ده‌ها پزشک نظامی مشغول درمان تروریست‌ها هستند.

پیش از این نیز، گزارشی توسط سنی های تندروی حاضر در سوریه منتشر شده بود که به حمایت اسرائیل از خودشان اعتراف کرده بودند.

بر این اساس، «تعامل مخفی» مذکور با هدف تقویت گروه‌های مسلح در سوریه جهت مقابله با نیروهای دشمن با اسرائیل را شامل می‌شود، انجام می‌گیرد.

پیشتر نیز خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارشی را از «آنتونیو گوترش»‌ دبیر کل سازمان ملل متحد منتشر کرد که در آن گوترش بر حمایت‌های اسرائیل از گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه مانند «جبهه النصره» تاکید می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا