جهان

حمله تروریستی الشباب در کنیا

منابع امنیتی «کنیا» از جان باختن 11 تن در حمله سنی های تندروی وابسته به گروه تروریستی الشباب در مرکز این کشور خبر دادند.

 

منابع امنیتی «کنیا» از جان باختن 11 تن در حمله سنی های تندروی وابسته به گروه تروریستی الشباب در مرکز این کشور خبر دادند.

در این حمله، سنی های تندروی الشباب با حمله مسلحانه به مناطق شهری در نزدیکی نایروبی پایتخت کنیا، جان 11 شهروند این کشور را گرفته و چند تن دیگر را مجروح کردند.

به گفته منابع محلی، تلاش نیروهای امنیتی و پلیس کنیا برای شناسایی دقیق هویت جان باختگان و نیز بررسی ابعاد دقیق این حمله تروریستی ادامه دارد.

منابع امنیتی کنیا پیش از این تهدید گروه تروریستی الشباب را محتمل و ممکن خوانده بودند. 

به گفته این منابع تروریست ها در پوشش مسافر و بیشتر در پروازهای محلی، اهداف تروریستی شان را دنبال می کنند. 

در همین خصوص « ژوزف کانیری» یک مقام ارشد دولت کنیا در «لامو» نیز بر عزم نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور برای ریشه کنی کامل «الشباب» تاکید کرد.

گفتنی است، گروه تروریستی الشباب ـ که از سنی های تندرو تشکیل شده ـ شاخه القاعده در سومالی به شمار می رود که در موارد زیادی ساختمان ها و هتل ها و نیروهای امنیتی را در پایتخت هدف قرار می دهد.

این گروه تروریستی، هنوز مناطق گسترده ای را در سومالی در کنترل دارد و تهدیدی برای امنیت این کشور و کشورهای همسایه از جمله کنیا به شمار می رود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا