جهان

اقدامات گروه خیریه اسلامی در مینه سوتا

عده‌ای از مسلمانان ایالت مینه سوتا در آمریکا، هدف پروژه‌های خیریه امسال خود را «کمک به معلولان و ناشنوایان» قرار داده‌اند.

 

عده‌ای از مسلمانان ایالت مینه سوتا در آمریکا، هدف پروژه‌های خیریه امسال خود را «کمک به معلولان و ناشنوایان» قرار داده‌اند.

برای سومین سال متوالی، مسلمانان ساکن ایالت مینه سوتای آمریکا، امروز شنبه 15 جولای 2017، در روز «اثر جهانی» شرکت کرده و پروژه‌های داوطلبانه انسان دوستانه‌ای را که در طول سال در سطح بین المللی انجام می‌دهند، معرفی کرده و برای ادامه پروژه‌ها نیز اقدام به جمع آوری داوطلب می‌کنند. 

این گروه اسلامی با عنوان «اثر المغرب» هر ساله هدف متفاوتی را برای کمک به جامعه انتخاب می‌کنند. 

دو سال قبل آن‌ها در نخستین اقدام، کمک به بی‌خانمان‌ها را هدف جنبش خود قرار دادند و سال گذشته بازدید از خانه‌های سالمندان، و امسال نیز به گفته «میمونه غنی» ـ سخنگوی این جمعیت خیریه ـ هدف کمک به معلولان و ناتوانان جسمی می‌باشد.

گفتنی است، در طی سال گذشته این نهاد اسلامی تلاش داشته زبان اشاره را به مسلمانان آمریکایی آموزش دهد تا از به انزوا کشیده شدن مسلمانان ناشنوا جلوگیری به عمل آید.

غنی درباره کمک به مسلمانان ناشنوا می‌گوید: آنچه ما از جامعه مسلمانان ناشنوا در «مینه سوتا» آموختیم این بود که آن‌ها نیاز به منابعی برای یادگیری راحت تر زبان اشاره هستند و ما نیز قصد داریم شرایط بهتری برای آنان فراهم کنیم.

 غنی افزود: فعالیت داوطلبان مسلمان به یک روز محدود نمی‌شود اما برگزاری یک روز اثر جهانی می‌شود فرصتی ایجاد کند تا بخشی از اجتماع باشیم و روابط بهتری با اعضای جامعه برقرار کنیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا