جهان

راه اندازی درمانگاه رایگان توسط دانشجویان مسلمان

دانشجویان مسلمان درمانگاه رایگان در آمریکا راه اندازی کردند.

 

دانشجویان مسلمان درمانگاه رایگان در آمریکا راه اندازی کردند.

یک گروه 5 نفره  از دانشجویان مسلمان دانشگاه «جورجیا» در آمریکا، یک درمانگاه رایگان «شفاء» برای محرومان و بیمه نشدگان جامعه  در شهر «آتن» در ایالت جورجیا ایجاد کرده‌اند. 

این تیم متشکل از 5 دانشجوی مسلمان، فعالیت خود را در آوریل 2016 برای ایجاد این درمانگاه آغاز کرده و سرانجام مارس 2017 موفق به افتتاح این مرکز درمانی شدند. 

این درمانگاه شنبه‌ها فعالیت داشته و علاوه بر مراقبت‌های اولیه، گزینه‌های درمانی متنوع دیگری چون روانپزشکی و عصب شناسی را نیز ارائه می‌دهد که در آن20 داوطلب و 9 پزشک متخصص نیز فعالیت دارند.

حمزه علی یکی از این 5 دانشجو در باره هدفش از این کار خیر گفت: هدف این بود که بخشی از راه حل باشیم تا نیازمندان دسترسی آسان تر و سریعتری به مراقبت‌های بهداشتی لازم داشته باشند. ما می‌خواستیم به دیگران نشان بدهیم که یک گام برای تغییر برداشته و تحول ایجاد کنند.

اعضای این درمانگاه رایگان همچنین قصد دارند روز 26 آگوست 2017 میزبان یک نشست خیریه برای مردم بوده و کمک‌های مالی برای ارتقاء فعالیت‌های این درمانگاه‌ را جمع آوری کنند.

شایان ذکر است، درمانگاه‌های رایگان «شفاء» اکنون در سرتاسر آمریکا توسط مسلمانان و اجتماعات اسلامی راه اندازی می‌شوند و سازمان اسلامی آمریکای شمالی، یکی از بانیان این طرح محسوب می‌شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا