آسیاایرانجهان
برجسته ها

آتش‌سوزی بیمارستان گاندی تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از وقوع حریق گسترده در بیمارستان گاندی تهران و اعزام آتش نشانان به محل حادثه خبر داد.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران اعلام کرد: وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی، واقع در خیابان گاندی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

وی افزود: ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چندین ایستگاه را به همراه نردبام، تانکر آب و … به محل حادثه اعزام کرد. 

اعزام نیروهای اورژانس به بیمارستان گاندی

محمد اسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی حیات گفت: بر اثر بروز حریق در بیمارستان گاندی تعداد دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴دستگاه آمبولانس، دو دستگاه موتور لانس به محل حادثه اعزام شده‌اند.

حریق در بیمارستان گاندی باعث اعمال محدودیت در خیابان وزراء شد

سرهنگ احسان مومنی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : با توجه به آتش سوزی بیمارستان گاندی در خیابان وزراء، پلیس راهور تهران بزرگ جهت سهولت تردد شهروندان و ادامه تردد آنها  محدودیت های تردد در این محل اعمال کرده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل از خیابان ولیعصر عجل الله فرجه الشریف از محدوده خیابان بهشتی به سمت شمال، خط ویژه خیابان ولیعصر (عج) از میدان ونک به سمت جنوب، خیابان گاندی در مسیر شمال به جنوب از خیابان دوم به سمت جنوب و جنوب به شمال گاندی از میدان آرژانتین به سمت شمال محدودیت تردد اعمال شده است .

سرهنگ مومنی از شهروندان خواست به علت به وجود آمدن این حادثه و اعمال محدودیت در معابر اعلام شده، از ترددهای غیر ضروری در این محدوده جدا خودداری کرده و با تیم های پلیس مستقر همکاری لازم را داشته باشند تا تیم های امدادی بتوانند به موقع ماموریت خود را انجام داده و حریق را اطفاء کنند.

در حال تخلیه بیمارستان هستیم

رئیس بیمارستان گاندی درخصوص آتش سوزی در این بیمارستان گفت: در ضلع شرقی بیمارستان آتش‌سوزی رخ داده است اما هنوز گزارشی از مصدومیت و آسیب به بیماران دریافت نکرده‌ایم. در حال تخلیه بیمارستان هستیم.

تشکیل پرونده قضائی برای بررسی حادثه

از لحظاتی قبل معاون دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل آتش‌سوزی بیمارستان گاندی حاضر شدند.

در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور علی صالحی دادستان تهران، یکی از معاونین دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند.

همچنین در ارتباط با این حادثه و بررسی علت آن نیز پرونده قضائی تشکیل شده است.

انتقال ۸۰ بیمار از بیمارستان‌ گاندی به مراکز درمانی اطراف

سعید کریمی گفت: با اقدامات انجام شده تاکنون با کمک عوامل اورژانس و دیگر امدادگران ۸۰ تن از بیماران بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند.

وی ادامه داد: تا این لحظه هیچ بیماری آسیب ندیده است و هیچ فوتی بر اثر آتش سوزی در این بیمارستان نداشته است.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت این ۸۰ بیمار از بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های یاس، کسری و دی منتقل شدند بیماران آی سی یو نیز در حال انتقال هستند.

حریق از یک ساختمان در حال ساخت به بیمارستان گاندی سرایت کرده است.

محمدی رئیس سازمان آتش نشانی تهران درباره جزئیات حریق در بیمارستان گاندی اظهار داشت: این حادثه ابتدا از یک ساختمان در حال ساخت در مجاور بیمارستان آغاز شده است.

وی افزود: بلافاصله حریق از ساختمان در حال ساخت به بیمارستان گاندی منتقل و به بخش‌های مختلف سرایت کرده است.

رئیس سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اینکه بلافاصله ۱۰ ایستگاه آتش نشانی در محل حاضر شده‌اند و همه بیماران از بیمارستان خارج شدند گفت: خوشبختانه تا این لحظه مصدوم و تلفات جانی نداشته‌ایم و شهروندان نگران نباشند.

عملکرد به موقع آتش نشانی و اطفای حریق

احمد قیومی فرماندار تهران در مورد حادثه حریق در بیمارستان گاندی گفت: خوشبختانه حریق توسط نیروهای آتش‌نشانی مهار شده و جای نگرانی ندارد.

وی افزود: بیماران در بیمارستان از بخش‌های مختلف منتقل شده‌اند و نیروهای مختلف در تلاش هستند که شرایط به حالت عادی برگردد.

حادثه بیمارستان گاندی سوختگی و فوتی نداشت

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۹۳ نفر بیمار در بیمارستان گاندی تهران هنگام وقوع حادثه حضور داشتند که ۹۱ نفر از آن‌ها به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: دو نفر دیگر هم به دلیل آن که به تازگی از اتاق عمل بیرون آمده بودند در محل امنی اسکان داده شدند تا وضعیت آن‌ها به ثبات برسد و به بیمارستان دیگری منتقل شوند.

در این حادثه خوشبختانه فوتی و مصدوم سوختگی نداشتیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا