جهان

آغاز آتش‌بس در جنوب غرب سوریه

آتش بس در جنوب غربی سوریه آغاز شد.

 

آتش بس در جنوب غربی سوریه آغاز شد.

توافق آتش‌بسی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در حاشیه نشست سران ۲۰ کشور صنعتی جهان در هامبورگ بر سر آن توافق کردند؛ در جنوب غربی سوریه آغاز شد.

بر اساس این توافق، مناطق جنوب غرب سوریه از جمله شهر راهبردی «قنیطره» که شاهد درگیری‌های شدید و همچنین حملات هوایی «اسرائیل» بوده است به عنوان مناطق آتش‌بس به شمار خواهد رفت. 

 «هربرت مک‌مس‌ژتر» مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص این توافق اعلام کرده بود که این مساله از اولویت‌های اساسی ایالات متحده آمریکا بوده و این تفاهم می‌تواند گام مهمی برای صلح دائم در سوریه قلمداد شود. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  نیز در این زمینه گفت که پس از تغییر موضع آمریکا در خصوص سوریه و پس از واقعگرایی بیشتر واشنگتن در خصوص دمشق، این توافق حاصل شده است.

لازم به یاد آوری است، آمریکا، روسیه و اردن روز جمعه با هدف هموار کردن مسیر برای آتش بسی گسترده و پایدار در سوریه، بر سر آتش بس در جنوب غرب این کشور به توافق رسیدند.

این آتش بس پس از نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست گروه بیست در آلمان اعلام شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا