جهان

اولین بیانیه نشست گروه جی ۲۰

بیانیه نشست اول گروه ۲۰ با محور مبارزه با تروریسم و بستن منابع مالی تروریست ها صادر شد.

 

بیانیه نشست اول گروه ۲۰ با محور مبارزه با تروریسم و بستن منابع مالی تروریست ها صادر شد.

سران ۱۹ کشور توسعه یافته و در حال توسعه و اتحادیه اروپا در پایان اولین نشست گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان، بیانیه مشترکی را منتشر کردند که پیرامون مبارزه باتروریسم و جلوگیری از تامین مالی و گسترش آن از طریق فضای مجازی بود.

شرکت کنندگان در این نشست با محکوم کردن تمامی حمله های تروریستی در سراسر جهان، بر اتحاد در مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن تاکید کردند و اعلام کردند: نباید هیچ فضای امنی در جهانف برای تامین مالی تروریسم وجود داشته باشد.

اعضای گروه ۲۰ متعهد شدند، برای پیشگیری از استفاده از فضای مجازی جهت اهداف تروریستی با بخش خصوصی همکاری کنند تا محتوایی که محرک تروریسم باشد فیلتر شود.

همچنین دولت ها باید در مقابله با تهدیدی که از بازگشت تروریست های خارجی به کشورهای خودشان ایجاد می شود، تبادل اطلاعات کرده و از ایجاد پایگاه توسط آنان در کشورشان پیشگیری کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است که کشورها باید در مقابله با تهدیدهای فزاینده و آسیب پذیری های موجود در سیستم امنیتی ـ هواپیمایی، هماهنگی نزدیک داشته باشند.

دور نخست نشست گروه ۲۰ دیروز در هامبورگ آلمان به پایان رسید و دور دوم آن امروز برگزار می شود.

گروه ۲۰ شامل ۱۹ کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، هند، اندونزی، ایتالیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه و ایالات متحده و همچنین اتحادیه اروپا است.

به گفته کارشناسان،نشست امسال این گروه، پراختلاف ترین اجلاس این گروه است که شاهد اختلافاتی در باره مسائلی از جمله جنگ ها، تغییرات آب و هوایی، تجارت جهانی و آزمایش های موشکی است.

همچنین این نشست در سایه تظاهرات مخالفان در تدابیر امنیتی بسیار شدید برگزار می شود، و تنها دیروز حدود ۱۶۰ پلیس مجروح و 70 تظاهرکننده دستگیر شدند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا