جهان

تهدید روحانیون نیجریه توسط بوکوحرام

بوکوحرام در ویدئویی روحانیون صلح طلب را تهدید کرد.

 

بوکوحرام در ویدئویی روحانیون صلح طلب را تهدید کرد.

رهبر بوکوحرام در ویدئوی جدیدی که منتشر کرده، با تهدید علما و روحانیون صلح طلب و مخالف خشونت در نیجریه، آنان را که خواستار همزیستی مسالمت آمیز میان مسلمانان و مسیحیان هستند، خیانت کار لقب داد.

«ابوبکر شیکائو» مدعی شده که مسلمانان و مسیحیان نمی‌توانند در غرب آفریقا با صلح در کنار یکدیگر زندگی کنند و مسلمانانی که با خشونت مخالف هستند، به گفته او با آتش جهنم بازی می‌کنند.

در این ویدئو که رسانه‌های نیجریه، آن را حرکتی «غیرمعمول» توصیف کرده اند؛ رهبر این گروه تروریستی، ضمن تهدید روحانیون و علمای نیجریه، آنان را متهم به گمراه کردن مسلمانان در رابطه با آنچه آموزه‌های حقیقی اسلامی نامیده دانسته است.

او همچنین این روحانیون اسلامی را به دلیل محکوم کردن بوکوحرام و تلاش برای ایجاد صلح میان دو گروه مسلمانان و مسیحیان در نیجریه، «خیانتکار» لقب داده است.

مردم نیجریه پیروان دو دین اسلام و مسیحیت هستند و طبق آخرین آمارها بیش از 50% جمعیت نیجریه را مسلمانان، 40% جمعیت این کشور را مسیحیان و 10% بقیه را پیروان ادیان دیگر تشکیل می‌دهند.

سنی های تندروی بوکوحرام مساجد، کلیساها و ساختمان‌های دولتی را منفجر کرده، دختران بی گناه را از مدارس ربوده و آنان را به مناطق نامشخص منتقل می‌کنند. 

بنا به گزارش های رسیده، تلفات جنگ میان بوکوحرام و ارتش نیجریه از سال 2009 تاکنون بیش از 20 هزار نفر بوده و حکومت نیجریه تاکنون چندین بار، مدعی شده که رهبر بوکوحرام را به هلاکت رسانده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا