جهان

ممنوعیت شرع اسلامی در دادگاه‌های تگزاس برای مسلمانان

فرماندار تگزاس در آمریکا لایحه ای موسوم به «ممنوعیت شریعت اسلامی در دادگاه‌ها» را تایید کرد. 

 

فرماندار تگزاس در آمریکا لایحه ای موسوم به «ممنوعیت شریعت اسلامی در دادگاه‌ها» را تایید کرد. 

براساس این قانون جدید که 1 سپتامبر 2017 در ایالت «تگزاس» اجرایی می‌شود، قضات دادگاه‌های این منطقه اجازه نخواهند داشت در دادگاه‌ها به ویژه در رابطه با پرونده‌های خانوادگی مربوط به ازدواج و روابط فرزند و والدین، براساس قوانین شرع اسلامی حکم صادر کنند.

این لایحه جدید در 6 ماه می، توسط مجلس ایالتی تگزاس به تصویب رسیده و در ماه ژوئن نیز توسط «گرگ ابوت» فرماندار تگزاس تایید شد.

این لایحه درحالی در ایالت تگزاس به تصویب می‌رسد که هم اکنون در هیچ ایالتی از آمریکا قوانین شرع اسلامی در دادگاه‌ها اجرایی نبوده و به نظر می‌رسد تصویب آن تنها جنبه سیاسی داشته باشد.

فعالان مدنی مسلمان، تصویب لایحه جدید را به شدت محکوم کرده و اعلام کردند که این لایحه تنها توطئه‌ای برای زیر پا گذاشتن منافع حقوق مدنی مسلمانان و تحقیر اعتقادات دینی و اخلاقی آنان می‌باشد.

شورای روابط اسلامی آمریکایی نیز، در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر نموده اعلام کرده: ما بر این باور هستیم که هدف آنان جلوگیری مسلمانان از انجام وظایف دینی و ایمانی از جمله موارد مربوط به ازدواج اسلامی، طلاق، مراسم تشییع جنازه و دیگر توافق‌نامه‌های مدنی است.

شایان ذکر است، شعبه تگزاس این شورا از اعضای جامعه اسلامی و فعالان میان ادیانی در این ایالت خواسته در یک گردهمایی که قرار است سه شنبه 4 آوریل برای ابراز مخالفت با این لایحه برگزار شود، شرکت نمایند.

گفته می‌شود قوانین مشابهی در 11 ایالت دیگر در آمریکا به تصویب رسیده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا