جهان

آزار دختران مسلمان در سفر آموزشی به لهستان

دختران دانش‌آموز مسلمان که از آلمان برای بازدید از موزه کشتار یهودیان به شرق لهستان سفر کرده بودند، می‌گویند که در این سفر هدف آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

 

دختران دانش‌آموز مسلمان که از آلمان برای بازدید از موزه کشتار یهودیان به شرق لهستان سفر کرده بودند، می‌گویند که در این سفر هدف آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

این دختران که از مدرسه‌ای در برلین هستند به یک رادیوی آلمانی از تجربیات خود در این سفر گفته‌اند

یکی از این دختران گفته است که مردی در خیابانی در لوبلین به او آب دهان انداخته، در حالی که پلیس لبخندزنان در گوشه‌ای ایستاده بوده و هیچ واکنشی نشان نداده است.

دختر دیگری گفته است به خاطر آنکه فارسی حرف زده، او را از مغازه‌ای بیرون کرده‌اند.

پلیس لوبلین اما در بیانیه‌ای، در واکنش به این برنامه رادیویی، گفته است که هیچ‌کس شکایتی به ماموران پلیس نکرده است.

این بیانیه در ادامه ادعا کرده: چند نفر از اعضای این گروه با دو مامور پلیس به انگلیسی صحبت کردند و افرادی که برای آن‌ها ترجمه کرده اند، شنیدند که مشکلی در میان نیست و همه لبخند زدند.

همچنین، این دختران گفتند که یک غرفه‌دار در لوبلین از فروختن آب به آن‌ها به دلیل خارجی بودنشان خودداری کرده و در یک مورد دیگر در شهر ووچ (لودز) زنی به سراغ او رفته و سر او فریاد زده و به او گفته برو بیرون و نوشیدنی‌اش را روی او و دوربینش ریخته است.

نزدیک به ۲۰ دانش‌آموز از مدرسه «تئودور هویس» در موابیتِ برلین به این سفر رفته بودند که بیشترشان مسلمان بودند.

این افراد از اردوگاه کار اجباری «مایدانک» که یکی از بزرگترین اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی در «لوبلین» بود بازدید کردند. آن‌ها همچنین از ازدوگاه مرگ «تربلینکا» و شهرهای ورشو و ووچ نیز، بازدید کردند.

هدف از این سفر آشنا شدن با درد و رنج شهروندان غیرنظامی لهستان در زمان اشغال توسط آلمان نازی و تحقیق و آشنایی بیشتر با حقایق «هولکاست» بوده است.

شایان ذکر است، بنا بر اعلام دادستانی لهستان، در سال ۲۰۱۶ حملات اسلام هراسانه در این کشور در مقایسه با سال ۲۰۱۵ دو برابر شده و در سال جاری میلادی رشد سریعتری به خود گرفته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا