جهان

تأکید عالم شیعه بر محکومیت ترور از دیدگاه اسلام در پارلمان اروپا

یک روحانی شیعه در کنفرانس آزادی ادیان به ایراد سخن پرداخت.

 

یک روحانی شیعه در کنفرانس آزادی ادیان به ایراد سخن پرداخت.

«حجت‌الاسلام والمسلمین سید ضیاء الدین صالحی‌خوانساری» در کنفرانس آزادی ادیان که اخیرا در پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد، طی سخنانی محکومیت ترور و خشونت از دیدگاه اسلام را مورد تأکید قرار داد.

وی در این کنفرانس طی سخنانی گفت: در ابتدا متأسفم که باید بگویم در عصر مدرنیته، انسان ها برای لباس و کفش بیشتر از شخصیت انسانی ارزش قائل هستند و دلیل آن فاصله ای است که بین آنان و ادیان ایجاد شده و به همین دلیل، کرامت انسانی را در کفش و لباس می دانند. 

این عالم شیعه افزود: من به عنوان یک روحانی شیعه متأسفم که خون هر انسانی با ترور و خشونت به زمین ریخته شود چه در کافه شبانه باشد و چه در مسجد چه در آسیا باشد، آفریقا، اروپا و آمریکا هر کجا باشد از دیدگاه ما شیعیان محکوم است. 

ایشان در ادامه با اشاره به هر نوع افراط گرایی؛ علی الخصوص سنی های تندروی داعش گفت: افراطی‌ها و مشخصا داعش، پیرو هیچ یک از ادیان آسمانی نیستند؛ اگر چه پرچم اسلام را در دست داشته باشند؛ چون هیچ دینی این تفکر و فرهنگ خشن را که انسانیت را زیر پا گذاشته است، نمی‌پذیرد. 

وی با یاد آوری برخی مسائل تاریخی اسلام، افزود: اسلام حقیقی طرفدار آزادی بیان است؛ چنانچه «پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله» با مسیحیان نجران معاهده هم‌زیستی مسالمت‌آمیز نوشت.

«حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌خوانساری» در پایان اتحادیه اروپا و دیگر دولت مردان را خطاب قرار داده و گفت: لازم است تا شما از خود بپرسید که تا به حال چه اقدامات قانونی و تدبیرهای عملی جدی برای برخورد با تبعیض در میان ادیان جهانی و خشونت نسبت به آن‌ها داشته‌اید؟

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا