جهان

بازتاب هدفمند رسانه های غربی در پوشش خبرها

بیشترین تعداد حملات تروریستی در آمریکا توسط گروه های افراطی راست گرا انجام می شود.

 

بیشترین تعداد حملات تروریستی در آمریکا توسط گروه های افراطی راست گرا انجام می شود.

طبق تحقیقات انجام شده، بیشتر حملات تروریستی در آمریکا توسط گروه افراطی جناح راست از سفیدپوستان انجام شده و تروریست هایی که ادعای ارتباط با اسلام را دارند، سهم کمتری از اقدامات خشونت آمیز را به خود اختصاص می دهند.

به گزارش «هافینگتون پست» طبق تحقیقات، بیش از 200 حادثه تروریستی توسط گروه افراطی جناح راست آمریکا از سال ۲۰۰۸ الی ۲۰۱۶ ثبت شده است، در حالیکه تنها ۶۳ حادثه توسط عناصری صورت گرفته که ادعای ارتباط با اسلام را تحت پوشش گروه های تروریستی مختلف مانند داعش دارند.

همچنین حملات تروریستی این گروه اغلب مرگبار بوده و بیش از سی درصد از این حملات منجر به گرفته شدن جان شهروندان شده، در حالی که تنها 13 درصد از حملات دیگر گروه های تروریستی جمنجر به مرگ شده است.

بر اساس این گزارش، «دیوید نیوئرت» گزارشگر و کارشناس رسانه در این باره گفت: حقیقت این است که بیشترین تهدیدات تروریستی در داخل آمریکا توسط گروه افراطی جناح راست انجام می‌گیرد.

وی افزود: علی‌رغم این حقیقت، بیشتر آمریکایی‌ها حملات تروریستی را به مسلمانان ربط می‌دهند.

نیوئرت ادامه داد: فکر می‌کنم اکثر مردم دید معکوس رسانه‌ها را باور نموده و رسانه‌ها در پوشش معکوس اخبار تروریسم تاریخ طولانی دارند.

وی تأکید کرد: دولت آمریکا باید میزان واقعی حوادث تروریستی توسط گروه‌ها را مشخص و اعلام نموده و پس از آن منابع را برای مبارزه با آن‌ها اختصاص دهد.

شایان ذکر است، پیش از این یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه جورجیایِ آمریکا، با رصد رسانه ها اعلام کرد که رسانه های غربی حملات تروریستی مربوط به مدعیان مرتبت با اسلام را ۴۴۹% بیشتر از حملات دیگر گروه های تندرو پوشش می دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا