جهان

وزیر دفاع اندونزی: ۱۲۰۰ تروریست داعشی در فیلیپین فعالیت می‌کنند

وزیر دفاع اندونزی گفته است که حدود ۱۲۰۰ تروریست داعشی هم اکنون در فیلیپین حضور دارند.

 

وزیر دفاع اندونزی گفته است که حدود ۱۲۰۰ تروریست داعشی هم اکنون در فیلیپین حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع اندونزی در سخنانی تاکید کرد: حدود 1200 تروریست داعشی در فیلیپین هستند که شامل شبه نظامیان خارجی نیز می شوند که 40 تن از آنها اتباع اندونزی می باشند.

اظهارات وزیر دفاع اندونزی در شرایطی است که درگیری های خونین بین نیروهای ارتش فیلیپین و سنی های تندرویی که خود را وابسته به گروه تروریستی داعش معرفی می کنند، در شهر «مراوی» در جنوب فیلیپین همچنان ادامه دارد.

همچنین بر اساس این گزارش، وزیر دفاع اندونزی خواستار همکاری گسترده بین کشورهای منطقه برای مقابله با تهدید داعش شد و گفت: به من اطلاع داده شده است که حدود 1200 تروریست داعشی در فیلیپین حضور دارند که 40 نفر از آنها اهل اندونزی هستند.

این در حالی است که معاون وزیر دفاع فیلیپین در واکنش به اظهارات وزیر دفاع اندونزی گفته: آمار اعلام شده مربوط به حضور 1200 تروریست داعش در فیلیپین برای من تازگی دارد و آمارهای ما نشان می دهد که حدود 250 تا 400 تروریست داعشی در فیلیپین هستند.

شایان ذکر است، تهدید ناشی از تروریسم به خصوص بازگشت صدها تن از سنی های تندرو، از کشورهای جنوب شرق آسیا من جمله سوریه و عراق، این کشورها را در معرض خطرات بزرگی قرار داده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا