جهان

۶۰۰ مورد مرگ بر اثر وبا در یمن در ۷۲ ساعت

سازمان حمایت از کودکان ملل متحد ـ یونیسف ـ در خصوص افزایش آمار مرگ براثر ابتلا به بیماری وبا در یمن هشدار داد.

 

سازمان حمایت از کودکان ملل متحد ـ یونیسف ـ در خصوص افزایش آمار مرگ براثر ابتلا به بیماری وبا در یمن هشدار داد.

این سازمان اعلام کرد که تاکنون بیش از 70 هزار مورد ابتلا به «وبا» در یمن گزارش شده که تنها ظرف سه روز، بیش از 600 مورد از آنها جان خود را از دست داده اند.

«خیرت کابالاری»، مدیر منطقه‌ ای سازمان یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا وضعیت کودکان یمنی را فاجعه آمیز توصیف و پیش بینی کرد که با ادامه شیوع وبا در یمن، آمار مبتلایان این بیماری در این کشور ظرف دو هفته آینده به 130 هزار نفر افزایش یابد.

او پس از بازدید از یکی از بیمارستان های یمن گفت: صحنه‌ های دلخراشی از کودکان را دیده است که آخرین لحظه‌‌ های زندگی خود را سپری کرده و نوزادانی را دیده است که با کمتر از یک کیلو وزن با مرگ دست و پنجه نرم می ‌کردند.

شایاین ذکر است، به گفته پزشکان حاضر در یمن، کودکان زیر پنج سالی که با مشکل سوء تغذیه رو به رو هستند، بیش از دیگر گروه‌های سنی در معرض خطر ابتلا به بیماری «وبا» قرار دارند.

این در حالی است که عربستان سعودی و متحدین این رژیم به سومین سال حمله خود به یمن وارد شده و در سایه سکوت ارگان های بین المللی، کشور یمن را در محاصره قرار داده و مردم بی دفاع این کشور را مورد حملات نظامی قرار می دهند.

این حملات که با هدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به اجرادر آمده تا کنون جان ده ها هزار تن را به صورت مستقیم گرفته و یا مجروح نموده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا