جهان

اخراج اجباری پناهجویان افغان از اتریش همزمان با انفجار کابل

اتریش همزمان با انفجار کابل پناهجویان افغان را از کشور خود اخراج کرد.

 

اتریش همزمان با انفجار کابل پناهجویان افغان را از کشور خود اخراج کرد.

همزمان با انفجار شهر کابل که صدها جان باخته و مجروح برجا گذاشت، حکومت اتریش ۱۷ تن از پناهجویان افغان را اخراج کرد. 

وزارت کشور اتریش همچنین با نادیده گرفتن انفجار اخیر کابل، اعلام کرد که کابل و بسیاری از مناطق افغانستان هنوز امن است و به همین دلیل پناهجویان افغانی که پذیرفته نشده‌اند را اخراج خواهد کرد.

سخنگوی وزارت کشور اتریش تعداد این افراد را بیش از 100 تن اعلام کرد.

اتریش در حالی معتقد به امنیت در کابل است که حمله تروریست اخیر کابل، یکی از خونین بارترین حملات تروریستی در یک سال گذشته به غیرنظامیان در این شهر به شمار می رود.

از سوی دیگر، تعدادی از پناهجویان افغان که قرار بوده با پروازی از آلمان به کابل برگردانده شوند، توسط مقامات آلمانی به حالت تعلیق درآمده است.

«توماس دیمیزیر» وزیرکشور آلمان در نشست کمیسیون داخلی پارلمان این کشور از تعلیق روند اخراج پناهجویان افغان  خبر داده است.

وی دلیل تعلیق روند اخراج پناهجویان افغان را متضرر شدن ساختمان سفارت آلمان در کابل و اخلال در روند کاری این سفارت اعلام کرده است.

این در حالی است که گروهی از شهروندان آلمانی در اعتراض به اخراج یک پناهجوی دانش آموز افغان در شهر «نورنبرگ» اعتراضاتی را در این شهر به راه انداختند که به خشونت کشیده شد.

به نظر می‌رسد که باوجود هزینه ده‌ها میلیارد دلاری از سوی کشورهای غربی، رهبران این کشورها نمی‌توانند با اذعان به وضعیت نامناسب امنیتی در افغانستان به عدم بهبود وضعیت و شکست ماموریت نیروهای خارجی حاضر در این کشور اعتراف کنند.

شایان ذکر است نهادهای حامی پناهندگان، اخراج اجباری پناهجویان افغان از کشورهای اروپایی را متضاد با ارزش‌های انسانی دانسته و وضعیت امنیتی و اجتماعی در افغانستان را نامساعد می‌دانند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا