جهان

اقدامات مغرضانه چین برای ممانعت از روزه‌ داری مسلمانان

حکومت چین در تلاش است جلوی روزه داری مسلمانان در ماه رمضان به ویژه در استان سین کیانگِ این کشور را بگیرد. 

 

حکومت چین در تلاش است جلوی روزه داری مسلمانان در ماه رمضان به ویژه در استان سین کیانگِ این کشور را بگیرد. 

به گفته فعالان مسلمان در منطقه سین کیانگ، مقامات این منطقه به تمامی رستوران‌ها دستور داده‌اند باز بمانند و یک سری اقدامات دیگر نیز انجام شده تا جلوی روزه‌داری در ماه رمضان گرفته شود.

به علاوه در شهر «ختن» واقع در استان سین کیانگ، به دانش آموزان گفته شده که باید روزهای جمعه در فعالیت‌های ورزشی و آموزشی دست جمعی به بهانه تقویت زندگی اجتماعی دانش آموزان در طول تعطیلات تابستانی ترتیب داده شده، شرکت نمایند.

این درحالی است که روز جمعه در دین اسلام از اهمیت عبادی بالایی برخوردار بوده و بسیاری از جوانان روزه توانایی اندکی برای شرکت در فعالیت‌های ورزشی خواهند داشت.

از سوی دیگر یک مقام «هان» در شهرستان «زاوایِ» سین کیانگ اعلام کرده است که کارمندان دولتی اجازه روزه گرفتن ندارند و در صورت مشاهده با آن‌ها برخورد خواهد شد.

شایان ذکر است، اقوام اویغور اکثریت مسلمانان در استان سین کیانگ را تشکیل داده و از مدت‌ها پیش به دلیل مسائل مذهبی مورد سرکوب قرار داشته اند. از طرفی حکومت چین نگران ظهور افراط‌گرایی در این منطقه است که به گفته کارشناسان مسائل اجتماعی با انجام این گونه اقدامات به افراط گرایان بهانه تبلیغاتی داده می شود.

حکومت چین پیش از این زدن پوشیه، گذاشتن ریش‌ بلند و برداشتن بعضی اسامی اسلامی را برای نوزادان در این استان ممنوع کرده بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا