اخبارجهانجهان اسلام

شورای امنیت، قطعنامه «وقفه‌های بشردوستانه در غزه» را تصویب کرد

شورای امنیت سازمان ملل یک قطعنامه پیشنهادی کشور مالت برای ایجاد وقفه های بشردوستانه در جنگ غزه را به تصویب رساند.

بنا بر اعلام نماینده دائم چین که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را در ماه جاری میلادی بر عهده دارد، 12 عضو دائم و غیر دائم شورا به قطعنامه مذکور رای مثبت دادند.

بر اساس قطعنامه پیشنهادی مالت، شورای امنیت از طرف های مختلف جنگ کنونی در نوار غزه می خواهد که به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی از جمله قانون بشردوستانه بین الملل به ویژه در رابطه با مسئله حفاظت از غیر نظامیان و به طور خاص کودکان، پایبند باشند.

این قطعنامه در ادامه خواستار اعلام فوری وقفه های بشردوستانه طولانی و ایجاد گذرگاه های بشردوستانه در نوار غزه برای روزهای کافی شده تا دسترسی ایمن و بدون مانع برای سازمان ملل، کمیته بین المللی صلیب سرخ و سایرین سازمان های بشردوستانه فراهم شود.

شورای امنیت در ادامه این قطعنامه از طرف های مختلف می خواهد که ساکنان غیر نظامی نوار غزه را از دسترسی به کمک های بشردوستانه محروم نکنند و میزان کمک های مورد نیاز را نیز افزایش دهند.

شورای امنیت در قطعنامه خود ضمن ابراز نگرانی عمیق در قبال وضعیت انسانی در نوار غزه و تأثیر آن بر ساکنان غیرنظامی به ویژه تاثیر نامتناسب بر کودکان، بر مخالفت خود با کوچاندن اجباری غیر نظامیان از جمله کودکان تاکید کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا