جهان

آمادگی اردن برای بازگشایی گذرگاه مرزی با عراق

اردن از آمادگی این کشور برای بازگشایی تنها گذرگاه مرزی ویژه مبادلات تجاری با عراق خبر داد.

 

اردن از آمادگی این کشور برای بازگشایی تنها گذرگاه مرزی ویژه مبادلات تجاری با عراق خبر داد.

به گزارش روزنامه «الغد» اردن، یک منبع مسئول در این کشور صبح امروز ـ دوشنبه ـ اعلام کرد که کشورش آماده بازگشایی گذرگاه مرزی «طریبیل» در مرز مشترک با عراق برای از سر گیری مبادلات تجاری میان دو کشور می باشد.

بر اساس این گزارش، این مسئول اردنی که نام وی ذکر نشده، مدعی شده است که تاکنون طرف عراقی به صورت رسمی مکانیزم مورد نظر خود برای تامین امنیت گذرگاه مرزی طریبیل و جاده منتهی به آن را مشخص نکرده است.

این در حالی است که «صفیه السهیل»، سفیر عراق در اردن هفته گذشته اعلام کرده بود که کشورش مسئولیت تامین امنیت جاده ارتباطی میان شهر بغداد و گذرگاه مرزی «طریبیل» را به یک شرکت امنیتی واگذار کرده و این شرکت مسئولیت آن را پذیرفته است.

به گفته رسانه های خبری، قرارداد تامین امنیت جاده مذکور با یک شرکت آمریکایی به نام «گروه زیتون»  ـ  olive groupـ  منعقد شده است.

لازم به ذکر است که «طریبیل» تنها گذرگاه مرزی ویژه مبادلات تجاری میان عراق و اردن به شمار می آید، با این حال از ماه ژوئیه سال ۲۰۱۵ میلادی و به دنبال تسلط سنی های تروریستی بر جاده منتهی به آن، مبادلات تجاری در این گذرگاه و در نتیجه میان دو کشور به صورت کامل متوقف شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا