جهان

محکومیت به آتش کشیدن مرکز اسلامی سوئد در جمع پیروان ادیان

با تشکیل یک همایش میان ادیانی، آتش سوزی عمدی در یکی از مراکز شیعیان در «سوئد» محکوم شد.

 

با تشکیل یک همایش میان ادیانی، آتش سوزی عمدی در یکی از مراکز شیعیان در «سوئد» محکوم شد.

در پی فاجعه آتش‌سوزی عمدی گسترده در مرکز اسلامی «امام علی‌ علیه السلام» استکهلم، که منجر به وارد آمدن خساراتی به این مرکز شد؛ یک گردهمایی اعتراض‌آمیز متشکل از عموم مردم و پیروان ادیان مختلف در سالن اجتماعات این مرکز برگزار گردید.

شرکت‌کنندگان در این همایش، از بروز این حادثه تأسف بار اعلام انزجار کرده و ضمن اعلام همبستگی با این مرکز شیعی، نگرانی عمیق خود از تکرار چنین حوادثی که مخدوش‌کردن مبانی دموکراسی حاکم بر سوئد و اصول همزیستی مسالمت‌آمیز، بردباری، احترام و امنیت در جامعه را نشانه رفته است، ابراز کردند. 

در این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد، خانم «Alice Bah Kuhnke» وزیر وزارت‌خانه‌های فرهنگ و دموکراسی سوئد و نیز رئیس پلیس منطقه «جارفالا» که مرکز اسلامی «امام علی علیه السلام» در آنجا واقع شده و معاون رئیس پلیس شهر استکهلم در جمع حاضران سخنرانی کردند. 

دیگر سخنران این مراسم «حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم الهی» مدیر مرکز اسلامی «امام علی علیه السلام» استکهلم بود که از حضور گرم و ابراز همدردی حاضران تشکر کرد و وفاداری آنان را ستود. 

در این مراسم علاوه بر اقشار مختلف مسلمانان مقیم، مسئولان و اعضای مراکز، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی سوئد، شخصیت های سیاسی نیز حضور داشتند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا