جهان

6 تروریست داعش در مالزی بازداشت شدند/ تلاش برای حمله به مسجد شیعیان

مقامات مقابله با تروریسم مالزی 6 متهم به نقش داشتن در فعالیت های مرتبط با سنی های تندروی داعش را بازداشت کردند.

 

مقامات مقابله با تروریسم مالزی 6 متهم به نقش داشتن در فعالیت های مرتبط با سنی های تندروی داعش را بازداشت کردند.

این 6 شهروند مالزی در فاصله 24 ماه مارس تا 25 آوریل ـ 4 فروردین تا 5 اردیبهشت ـ بازداشت شده اند که 2 تن از آن ها زن هستند. 

بازرس کل پلیس مالزی، امروز ـ چهارشنبه ـ با اعلام جزئیات اطلاعات دستگیرشدگان گفت که یکی از متهمان مرد در روز پنجم اردیبهشت در «پینانگ» دستگیر شده است. وی 41 ساله و بیکار بوده و از طریق 15 حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نسبت به تبلیغ گروه تروریستی داعش از سال 2014 تاکنون فعالیت داشته است.

به گفته «خالد»، این فرد همچنین قصد داشته یک مسجد شیعیان را در «پینانگ» هدف حمله تروریستی قرار دهد. 

دو متهم تروریستی دیگر 26 و 41 ساله هستند که به دلیل قاچاق اسلحه از جنوب تایلند به مالزی در ایالت «کلانتان» دستگیر شده اند. 

«محمد مضفی عارف بن جونیدی» 27 ساله متهم دیگری است که با سه اسلحه به جنوب تایلند فرار کرده بود، اما در نهایت توسط نیروهای امنیتی مالزی بازداشت شد. 

متهم دیگری که چهارم آوریل، در فرودگاه بین الملی شهر «کوالالامپور» بازداشت شده، دانشجوی دختری است که قصد داشته از طریق مالزی به ترکیه برود و سپس به سنی های تندرو محلق شود. 

براساس اطلاعات رسانه های محلی مالزی، این متهم که در یک دانشگاه خصوصی مالزی در رشته علوم آزمایشگاهی تحصیل می کرد، ماه اوت سال گذشته به ترکیه سفر کرده بود و در حالی که در این کشور منتظر دریافت اطلاعات نحوه ورود به سوریه بود، توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت شده بود. 

«محمد وندی محمد جدی» تروریست سرشناس مالزیایی که همسر وی اوایل هفته جاری خبر هلاکت او را اعلام کرد، قصد انتقال اطلاعات نحوه ورود به سوریه را به این دانشجوی مالزیایی داشته است. 

یک مرد 41 ساله و بیکار که پیشتر نیز با داعش همکاری داشته در ایالت «مالاکا» و یک زن 32 ساله دستیار مکانیک در کار خانه ای در ایالت «جوهور» به دلیل تبلیغ داعش از طریق «گوگل پلاس» از دیگر بازداشت شدگان مالزیایی هستند. 

شایان ذکر است، مالزی تاکنون بیش از 300 نفر را به اتهام فعالیت های تروریستی مرتبط با سنی های تندروی داعش بازداشت کرده است، رقمی که از سال 2013 تاکنون همچنان رو به افزایش است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا