جهان

تظاهرات گسترده در نیجریه در دعوت به آزادی شیخ زکزاکی

شیخ زکزاکی همچنان در بازداشت به سر می برد و شیعیان نیجریه خواستار آزادی این روحانی شیعه هستند.

 

شیخ زکزاکی همچنان در بازداشت به سر می برد و شیعیان نیجریه خواستار آزادی این روحانی شیعه هستند.

بازداشت روحانی شیعه نیجریایی الاصل « شیخ ابراهیم زکزاکی» همچنان در کشور نیجریه ادامه دارد و این در حالی است که دادگاه عالی فدرال نیجریه چند ماه پیش حکم آزادی وی را صادر نموده است.

در همین راستا، تظاهرات گسترده ای در پایتخت نیجریه «ابوجاء» به دعوت فعالان و موسسات مدافع حقوق شهروندی برای آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر وی انجام گرفت.

این تظاهرات در حالی بود که نیروهای امنیتی سعی داشتند با حضور در کنار این معترضان، اعتراض مسالمت آمیز آنها را به خشونت بکشند که موفق نشدند.

حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن، تصاویری از شیخ زکزاکی، بازداشت طولانی مدت وی را با استناد به حکم دادگاه عالی فدرال نیجریه، غیر قانونی خوانده و خواستار آزادی وی شدند.

شایان ذکر است، شیخ ابراهیم زکزاکی در یورشی که ارتش نیجریه به حسینیه شیعیان در زاریا و منزل وی داشت، پس از آنکه به شدت مجروح شد، بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل گشت.

شایان ذکر است، در حمله ای ارتش نیجریه به شیعیان غیر مسلح در حسینیه «بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف» و شیعیان شهر زاریا، تعداد زیادی  از شیعیان به شهادت رسیدند که این تعداد از طرف برخی گروه های فعال اجتماعی نیجریه، به هزار تن می رسد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا