جهان

قانون نژادپرستانه چینی‌ها علیه کودکان مسلمان!

به تازگی در چین ممنوعیت‌های نژادپرستانه‌ای علیه مسلمان این کشور  ـ اویغورها ـ اتخاذ شده است.

 

به تازگی در چین ممنوعیت‌های نژادپرستانه‌ای علیه مسلمان این کشور  ـ اویغورها ـ اتخاذ شده است.

زوج‌های چینی مختارند هر نامی که می‌خواهند برای فرزندانشان انتخاب کنند، ولی انتخاب نام مذهبی برای فرزندان خانواده‌های مسلمان در یکی از استانهای غربی چین برابر با محرومیت از مزایای دولت و آموزش و پرورش در این کشور است.

در حالی که بیش از 23 میلیون مسلمان «اویغور» در استان سین کیانگ ـ در غرب چین ـ زندگی می کنند، مقامات این استان فهرستی از نام‌های ممنوعه مذهبی برای کودکان مسلمان را منتشر کرده اند. 

بر این اساس، انتخاب نام هایی از قبیل: اسلام، قرآن، مکه و همچنین برخی نام‌های دیگر، در این استان ممنوع بوده و انتخاب نام‌های مذهبی برای کودکان، آن‌ها را از دریافت مدارک شناسایی، خدمات اجتماعی دولت، خدمات بهداشت و درمان دولتی و آموزش و پرورش محروم می‌کند.

البته تاکنون فهرست کامل اسامی مذهبی ممنوعه، در این استان منتشر نشده ولی گفته می‌شود علت تصویب چنین قانونی در استان سین کیانگ که نخستین خانه اقلیت مسلمانان اویغور محسوب می‌شود، وقوع حوادث خشونت بارِ مرتبط با سنی های تندرو، طی سالهای اخیر است.

گروه‌های حامی حقوق اقلیت اویغور‌ها ضمن شکایت از محدودیت‌های شدید بر دین و آزادی بیان، به شدت از تصویب قانون ممنوعیت انتخاب اسامی مذهبی برای کودکان مسلمان انتقاد کرده اند.

تصویب قوانین نژادپرستانه علیه مسلمانان در چین صرفا محدود به این قانون نمی‌شود. 

بسیاری از مردان مسلمان در استان سین کیانگ حق ندارند ریش خود را بلند کنند و پوشاندن چهره برای زنان نیز ممنوع است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا