جهان

تصویب لایحه «روز ملی حجاب» در فیلیپین

مجلس فیلیپین لایحه «روز ملی حجاب» را تصویب کرد.

 

مجلس فیلیپین لایحه «روز ملی حجاب» را تصویب کرد.

کمیته نمایندگان مسلمان در مجلس فیلیپین لایحه مربوط به «روز ملی حجاب» را در این کشور تصویب کردند و به این ترتیب روز اول فوریه، به عنوان «روز ملی حجاب» در این کشور اعلام شد.

این قانون، همچنین قرار است، تبعیض علیه زنان محجبه را متوقف ساخته و از آزادی مذهبی و حق عمل کردن به اعمال دینی محافظت کند.

«سیتی دیجالیا ترابین هاتامان» یکی نماینده زن مسلمان مجلس فیلیپین که این لایحه قانونی را  تقدیم مجلس نمایندگان این کشور کرده بود، هدف از این قانون را ارتقاء آگاهی‌رسانی درباره حجاب و مبارزه با سوءبرداشت‌ها علیه این سنت اسلامی اعلام کرد.

وی در این باره گفت: زنان محجبه در سرتاسر دنیا با چالش‌های مختلفی روبرو بوده و در سراسر دنیا با تبعیض و سوءرفتار روبرو هستند، زیرا مردم از اهمیت و ماهیت واقعی حجاب مطلع نیستند.

هاتامان افزود: آزادانه حجاب پوشیدن و لذت بردن از مذهب و عبادت، تجربه‌ای است که همگان باید بدون نگرانی از تبعیض و ترجیح اجازه عمل به آن را داشته باشند. 

این نماینده زن مجلس فیلیپین در پایان گفت: ما امیدواریم با ترویج احترام و درک عمیق‌تر میان مردم فیلیپین با فرهنگ و اعتقادات دینی مختلف، بتوانیم به سوی صلح و همزیستی مسالمت آمیز حرکت کنیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا