جهان

مخالفت با پیشنهاد ممنوعیت توزیع قرآن در سوئیس

یکی از نمایندگان سوئیس سعی در ممنوعیت توزیع قرآن در این کشور دارد که با مخالفت های زیادی رو برو شده است.

 

یکی از نمایندگان سوئیس سعی در ممنوعیت توزیع قرآن در این کشور دارد که با مخالفت های زیادی رو برو شده است.

«والتر وابمن»، نماینده مجلس شورای ملی سوئیس و عضو حزب مردم این کشور، تلاش می‌کند توزیع قرآن در این کشور را ممنوع کند، او مدعی است که این کتاب مقدس تهدیدکننده فرهنگ سوئیس است.

«وابمن» در گفت‌وگو با رسانه‌های سوئیسی با اهانت به قرآن کریم گفته: نباید کتاب‌هایی با این درجه از افراط‌گرایی که تهدیدکننده فرهنگ و نظام حقوقی ما هستند!، آزادانه توزیع شوند.

 از طرفی «یانیک باتت» نماینده پارلمان سوئیس نیز اعلام کرد: ممنوع کردن توزیع قرآن بی‌معنی است. مشکل خود کتاب نیست. مشکل تروریست هایی هستند که با سو استفاده از این کتاب، برای جذب نیرو تلاش می‌کنند و سرویس اطلاعاتی فدرال سوئیس از این مسئله مطلع است.

در سال ۲۰۱۶، آلمان سازمانی موسوم به «دین حقیقی» را که اقدام به توزیع نسخ قرآن کریم در خیابان می‌کرد، تعطیل کرد. این سازمان که مشکوک به ترویج افراط‌گرایی میان جوانان مسلمان است، در سوئیس نیز فعالیت می‌کند.

«یانیک باتت» با اشاره به این موضوع افزود: احتیاط‌کردن مهم است و ما باید به جای ممنوعیت توزیع قرآن، نهادهایی را که در راستای جذب نیرو برای گروه‌های افراطی فعالیت می‌کنند، هدف بگیریم.

«لورنس فیلمان ریل» یکی دیگر از نماینده پارلمان سوئیس نیز، اظهار کرد: توزیع قرآن هیچ مشکلی ندارد و باید سازمان‌هایی که از قرآن برای ایجاد شبکه‌های افراطی استفاده می‌کنند، تعطیل شوند.

همچنین «لیزا مازون» نماینده مجلس شورای ملی سوئیس و عضو حزب سبز این کشور با محکوم کردن ایده ممنوعیت توزیع قرآن گفت: چنین پیشنهادی غیرمسئولانه است و آزادی های دینی سوئیس را تهدید می‌کند. 

وی افزود: ما شاهد آن هستیم که بار دیگر یک دین خاص هدف قرار گرفته و بعضی از دولتمردان ما به طور مکرر یک بخش از جمعیت کشور سوئیس یعنی مسلمانان را هدف قرار می دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا