جهان

دانشگاه کالیفرنیا؛ میزبان همایش «مطالعه اسلام‌هراسی»

دانشگاه کالیفرنیا میزبان نشست مطالعه اسلام هراسی می شود.

 

دانشگاه کالیفرنیا میزبان نشست مطالعه اسلام هراسی می شود.

دانشگاهی در ایالت کالیفرنیای آمریکا، معروف به دانشگاه «برکلی» جمعه این هفته ـ اول اردیبهشت‌ماه ـ میزبان هشتمین دوره همایش سالانه مطالعه اسلام‌هراسی می‌شود.

این همایش به مدت سه روز با عنوان «اسلام‌هراسی؛ آیا این پایان لیبرالیسم است؟» در دانشگاه برکلی برگزار می گردد.

گروه‌های مختلف آموزشی دانشگاه برکلی، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، صندوق بورسیه اسلامی، انجمن دانشجویان مسلمان، شورای اسلامی شمال کالیفرنیا و کالج اسلامی «زیتونه» برگزارکنندگان این همایش هستند.

برگزارکنندگان در بیانیه مشترکی ـ که در سایت مرکز تحقیقات و مستندسازی اسلام‌هراسیِ دانشگاه برکلی منتشر شده ـ اعلام کردند: «این همایش عرصه‌ای میان‌رشته‌ای، برای بررسی رابطه میان اسلام‌هراسی و تغییر شکل جوامع غربی است.»

همچنین در این بیانیه آمده است: نیاز مبرمی به یک رویکرد جدید برای مطالعه اسلام‌هراسی وجود دارد که شیوه‌های رسمی‌شدن این پدیده را که منجر به انحصاری‌تر جلوه کردن جوامع غربی شده است، مورد بررسی قرار دهد.

شایاین ذکر است، جوامع غربی، خصوصا آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه، به شدت از اسلام هراسی و اقدامات اسلام ستیزانه رنج می برند، در حالی که تعداد بسیار زیادی از مسلمانان در این کشورها زندگی کرده و خواستار روابط مسالمت آمیز با دیگر اعضای جامعه خود هستند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا