جهان

واکنش صلیب سرخ به حمله به کاروان اهالی فوعه و کفریا

صلیب سرخ جهانی، حمله به کاروان حامل شیعیان «فوعه و کفریا» را به شدت محکوم کرد.

 

صلیب سرخ جهانی، حمله به کاروان حامل شیعیان «فوعه و کفریا» را به شدت محکوم کرد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ، حمله روز گذشته ـ شنبه ـ به اتوبوس های حامل ساکنان شهرهای شیعه نشین «فوعه و کفریا» در نزدیکی حلب را که منجر به شهادت و زخمی شدن دستکم 350 تن از غیر نظامیان شیعه شده است را، به شدت محکوم کرد.

دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ،  در «سوریه» در حساب توئیتری خود نوشت: ما این حمله مرگبار را به شدت محکوم می کنیم، و حمایت فوری از انتقال یافتگان از فوعه، کفریا، مضایا، و زبدانی را خواستاریم.

این سازمان بشردوستانه همچنین از تمامی طرفین درخواست کرد تا تمام تلاش خود را برای حمایت و حفاظت کامل ازانتقال یافتگان و دیگر افرادی که هنوز منتقل نشده اند به کار برند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ  در پایان افزود که این سازمان نقشی در این عملیات انتقال نداشته است. اما آمادگی لازم برای کمک به مردم غیر نظامی و طرفین به هر شکل ممکن را دارد.

شایان ذکر است، کاروان اتوبوس شیعیان فوعه و کفریا را چندین ساعت در ایست بازرسی های سنی های تندرو نگهداشته شده و سپس یک خودرو به بهانه اهدای غذا به کودکان به اتوبوی ها نزدیک شده و عامل انتحاری داخل آن خودرو را منفجر نموده است.

مسئولیت این حمله تروریستی که اکثر قربانیان آن را کودکان و زنان تشکیل داده اند، سنی های تندروی احرار الشام به عهده گرفته اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا