جهان

ابراز محبت کلیسای آمریکایی به همسایگان مسلمان

کلیسایی در شهر شارلوتِ ایالت کارو لینایِ آمریکا در محوطه خارجی خود با نصب نوشته‌ای بزرگ اعلام کرده که «ما عاشق همسایگان مسلمان خود هستیم.»

 

کلیسایی در شهر شارلوتِ ایالت کارو لینایِ آمریکا در محوطه خارجی خود با نصب نوشته‌ای بزرگ اعلام کرده که «ما عاشق همسایگان مسلمان خود هستیم.»

«کیت مورفی» کشیش این کلیسا می گوید: چندی پیش، در حال رانندگی به طرف محل کار خود اتومبیلی را دیدم که روی آن پیامی نوشته شده بود؛ جلوتر که رفتم، دیدم مطلبی اهانت‌آمیز علیه مسلمانان است و این برای من آزاردهنده بود.

وی افزود: یک روز صبح پس از صحبت با اعضای کلیسا، تصمیم گرفتیم که در محوطه جلوی کلیسا این پیام را نصب کنیم و این پیام با حروفی درشت و رنگی، به سادگی اعلام می‌کند که ما همسایگان مسلمانمان را دوست داریم.

این حرکت کشیش کلیسای شارلوت تأثیرات مثبتی بر جامعه این شهر به ویژه مسلمانان آن داشته است. مسلمانان با دیدن این پیام لبخند زده تشکر می کنند، یا آن را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند و معلمان مسلمان برای آموزش دوستی و همبستگی از آن استفاده می‌کنند.

مورفی می‌گوید: به عنوان یک کشیش ما زیاد در مورد این مسائل صحبت می‌کنیم ولی فقط در صبح دوشنبه و رو به حضار کلیسا؛ اما من فکر کردم که چیزی بیش از این‌ها باید توسط کلیسا گفته شود.

مسلمانان با ارسال ایمیل و کارت‌های فراوان از مورفی و کلیسای شارلوت تشکر کردند. در یکی از این نامه‌ها آمده است: متشکریم که برای ما ایستادید و از ما حمایت کردید، در زمانی‌که بیشتر جهان علیه ما هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا