جهان

نخستین مؤسسه حمایت از بانوان مسلمان روهینگیایی در مالزی

مؤسسه حمایت از بانوان مسلمان روهینگیایی در مالزی تأسیس شد.

 

مؤسسه حمایت از بانوان مسلمان روهینگیایی در مالزی تأسیس شد.

این مؤسسه که به همت گروهی از بانوان مسلمان روهینگیایی در مالزی تأسیس شده؛ نخستین مرکزی است که با هدف خدمت به بانوان مسلمان روهینگیایی در خارج از میانمار تشکیل شده است.

بانوان فعال مسلمان روهینگیایی با وجود امکانات اندکی که در اختیار دارند، با تکیه بر اعتماد به نفس، برای کسب موفقیت در زندگی تلاش می‌کنند.

فعالیت‌های بشردوستانه در میان پناهندگان روهینگیایی با دشواری‌های زیادی مواجه است که بارزترین آن‌ها عدم وجود نهادهای تخصصی و نبود تجربه و تخصص است.

این در حالی است که تنها تعداد اندکی از بانوان مسلمان روهینگیایی سواد خواندن و نوشتن دارند و بنا بر گفته سازمان‌های حقوقی، ممنوعیت آموزش یکی از سلاح‌های دولت میانمار ضد این گروه است.

قرار است، بانوان مسلمان روهینگیایی از طریق این مؤسسه، حرفه‌ و مهارتی را فرا بگیرند که بتوانند از طریق آن برای خانواده خود کسب درآمد نمایند، چرا که هزینه‌های زندگی همچون اجاره منزل، غذا، حمل و نقل و شهریه‌های مدارس در مالزی بسیار بالاست.

شایاین ذکر است، تعداد زیادی از مسلمانان روهینگیا، در پی اقدامات خشونت آمیز حکومت میانمار و بوداییان افراطی، از میانمار به کشورهای مختلفی از جمله مالزی فرار کرده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا