جهان

مشکل آفرینی سَلَفی‌های مقیم بیرمنگام

سلفی های مقیم بیرمنگام بار دیگر نه تنها برای خود بلکه برای مسلمانان نیز مشکل تراشی کردند.

 

سلفی های مقیم بیرمنگام بار دیگر نه تنها برای خود بلکه برای مسلمانان نیز مشکل تراشی کردند.

یک مدرسه خصوصی متعلق به سلفی ها در شهر بیرمنگام انگلیس، در تبلیغات جذب استاد و محقق برای خود، این شغل را تنها برای مردان پیشنهاد داده و زنان را از امکان پذیرش برای این شغل محروم نمود.

اما این تبلیغات تبعیض آمیز، مورد توجه مقامات آموزش و پرورش بریتانیا و فعالان حقوق بشری این کشور قرار گرفت و واکنش های تندی را به دنبال داشت.

مقامات انگلیسی، مسئولین و دست اندرکاران این مدرسه خصوصی را به تبعیض جنسیتی و زیر پا گذاشتن قوانین مصوب این کشور متهم کردند.

البته مقامات ارشد سازمان آموزش و پرورش با اعلام اینکه این موضوع، در وسعت کوچکی صورت گرفته، از ورود مستقیم به آن سر باز زدند، ولی سخنگوی این سازمان در این باره اظهار داشت: بر اساس قوانین مصوب انگلیس، هیچ مدرسه و ارگانی حق تبلیغ یک موقعیت شغلی را تنها برای یک جنسیت خاص نداشته و این اقدام، اقدامی بر خلاف قانون محسوب می شود.

با انتشار تبلیغ شغلی این مدرسه سلفی در توییتر، انجمن حقوق بشر بریتانیا نیز واکنش نشان داده و نگرانی خود را از تبعیض نژادی و جنسیتی در شهر بیرمنگام اعلام نمود.

در ادامه واکنش ها به این تبلیغات شغلی مدرسه وابسته به سلفی ها، جامعه ملی سکولار انگلیس نیز بر لزوم رعایت ارزشهای اساسی بریتانیا در تمام مدارس این کشور، تاکید کرد و یادآور شد که بر اساس قانون هر مدرسه و ارگان دیگری که از پذیرش این ارزش های اولیه و اساسی سرپیچی کند، صلاحیت خود را برای ادامه کار از دست خواهد داد.

شایان ذکر است، سلفیت و وهابیت با داشتن عقاید متحجرانه و غیرعقلایی به نام اسلام و دین،  این بهانه را به دست افراط گرایان و اسلام ستیزان می دهند، تا تمامی اقدامات متحجرانه، تبعیض آمیز و غیر اسلامی این فرقه گرایان افراطی را به اسلام و مسلمانان نسبت دهند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا