علم و فناوری

اهميت استفاده از خلال دندان در بهداشت وسلامت دهان و دندان

طبق تحقیقات پزشکی انجام شده تقریبا سه چهارم مردم قبل از رسیدن به سن هفتاد سالگی دندانهای طبیعی خودرا از دست داده و از دندانهای مصنوعی استفاده می کنند

 

طبق تحقیقات پزشکی انجام شده تقریبا سه چهارم مردم قبل از رسیدن به سن هفتاد سالگی دندانهای طبیعی خودرا از دست داده و از دندانهای مصنوعی استفاده می کنند.

از بین بیماریهای مربوط به دهان و دندان پوسیدگی دندان و التهاب و عفونت لثه ها بزرگترین و اساسی ترین علت از دست دادن دندانها محسوب می شوند .

براساس مطالعاتی که در زمینه بررسی عوامل مؤثر در پوسیدگی دندان انجام گرفته مشخص شده که عواملی مثل سن ، جنس ، شغل، توارث ، اختلالات روحی و روانی ، شرایط جغرافیایی و آب وهوا ، عوامل میکروبی و نوع تغذیه در پوسیدگی دندان نقش مهمی دارند . ولی آنچه که مسلم است احتما ل پوسیدگی در دندانهای تمیز بسیار کم می باشد و با رعایت اصول بهداشت دهان و دندان می توان از پوسیدگی دندان و

دیگر بیماریهای دهان و دندان مثل بوی بد دهان پیشگیری کرد.

برای حفظ بهداشت دهان و دندان برای اجتناب از ماندن ذرات غذایی در فضای بین دندان ها لازم است دندانها پس از هر وعده غذا یا لااقل قبل از خوابیدن شسته شده و خلال شوند.

خلال کردن دندانها مخصوصا قبل از خواب از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در مدت چند ساعت خواب تکه های غذای باقی مانده بین دندانها می توانند زیان های فراوانی را به بار آورند.

قال النبي صلى الله عليه وآله: تخللوا فإنه ينقي الفم 

پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله فرمودند : خلال نمائيد که خلال نمودن مايه تميزي دهان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا