علم و فناوری

هشدار پژوهشگران درباره افزایش خطر ابتلا به سرطان مری در پی نوشیدن چای داغ

هشدار پژوهشگران درباره افزایش خطر ابتلا به سرطان مری در پی نوشیدن چای داغ

نتایج یک پژوهش گسترده نشان می‌دهد که مصرف نوشیدنی‌ها و چای با دمای بالاتر از ۶۵ درجه سانتی‌گراد، خطر ابتلا به سرطان مری را به شکل معناداری افزایش می‌دهد.

بر اساس این تحقیقات، مصرف روزانه ۳ تا ۶ استکان چای برای سلامت مفید است، اما توصیه می‌شود افراد جهت کاهش مخاطرات، حداقل سه دقیقه پس از ریختن چای صبر کنند تا دمای آن کاهش یابد.

به گزارش نشریه گاردین، دانشمندان در این مطالعه علمی با اندازه‌گیری دقیق الگوی مصرف و دمای مایعات، آسیب‌های ناشی از حرارت بالا به مخاط مری را تأیید کرده و بر اصلاح این عادت رفتاری تاکید دارند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا