رسانه های شیعه

محکوم کردن سکوت جامعه جهانی در نسل کشی شیعیان پاکستان از سوی مرکز جهانی آدم

مرکز جهانی آدم برای دفاع از حقوق و آزادی ها، در بیانیه ای سکوت جامعه ی جهانی، به ویژه غرب را در برابر اقدام های روز افزون و جنایتکارانه ی گروه های تروریستی در پاکستان بر

ضد شیعیان آن سامان، محکوم کرد.

 

مرکز جهانی آدم برای دفاع از حقوق و آزادی ها، در بیانیه ای سکوت جامعه ی جهانی، به ویژه غرب را در برابر اقدام های روز افزون و جنایتکارانه ی گروه های تروریستی در پاکستان بر ضد شیعیان آن سامان، محکوم کرد.

در بیانیه ی این مرکز آمده است: کشتن کودکان و سالخوردگان، زنان و مردان در پاکستان، جنایتی است که به طور پیاپی و با خونسردی کامل در برابر جامعه ی جهانی صورت می گیرد و این در حالی است که قربانیان هیچ جرمی و گناهی ندارند، جز آنکه پیرو مذهبی مشخص بوده و به آموزه های آن عمل می کنند.

مرکز جهانی آدم، کشورهای آزاد را به پیمان های بین المللی حقوق بشر ـ که از سوی جامعه ی جهانی پذیرفته شده است ـ توجه داده، و یادآوری کرده است: انسان در هر جای دنیا که باشد انسان بوده و جانش محترم است و حفظ حرمتش لازم و حفظ جان او نه تنها وظیفه ی دولت متبوعش بوده، بلکه جامعه ی جهانی که ابزارهای فشار بر کشورهای تأمین کننده نیرو و نیازهای مالی تروریسم را دارد نیز در این زمینه مسئولیت دارد.

دولتمردان غربی، برخی کشورها را دوست و هم پیمان خود می داند، در حالی که این کشورها از تروریسم حمایت و از آن دفاع و آن را ترویج می کنند و منبع فکری جریان های تکفیریِ تروریسم در مؤسسه های دینی در همین کشورها وجود دارند و رسانه و شبکه های ماهواره ای که به خشونت و ترور و کشتار بی گناهان ترغیب و تشویق می کنند از پشتوانه ی مالی این کشورها برخوردارند و به هیچ وجه تحت پیگرد قانون قرار نمی گیرند.

جنایات پیاپی بر ضد شیعیان پاکستان که در برهه ی اخیر به وقوع پیوسته است به منزله ی کشتار جمعی و قتل عامی است که در حق شهروندان شیعی اعمال می شود.

این مرکز از جامعه ی جهانی می خواهد تا به وظایف خود در دفاع از حقوق بشر و احترام به آزادی ها و اعتقادات مذهبی اش و نیز حق برخورداری از امنیت و زندگی عمل کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا