رسانه های شیعه

آغاز پخش ماهواره ای شبکه جهانی اربعین

«شبکه جهانی اربعین» پخش ماهواره ای خود را آغاز نمود.

 

«شبکه جهانی اربعین» پخش ماهواره ای خود را آغاز نمود.

«شبکه جهانی اربعین» با نزدیک شدن ایام زیارت میلیونی اربعین حسینی، به همت جوانان غیرتمند شیعه و با اتکا به نذورات، هدایا، موقوفات و وجوهات شرعی محبین «اهل بیت علیهم السلام» در سراسر جهان، پخش ماهواره ای خود را آغاز نمود.

این شبکه پیش از این با استفاده از بسترهای فراگیر رسانه ای شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های خدماتی فعالیت خود را آغاز نموده بود که پس از این از طریق ماهواره نیز در طول سال به فعالیت های خود ادامه خواهد داد. 

به گفته دست اندرکاران «شبکه جهانی اربعین» این شبکه با هدف تعظیم و بزرگداشت زیارت میلیونی اربعین حسینی و انعکاس اقتدار شیعه به جهان فعالیت می کند و همسو با این هدف مقدس، اهداف دیگری از قبیل 

تامین نیازهای متنوع رسانه ای زائران، اعم از اخبار قابل اتکاء، اطلاعات ضروری و دانشنامه جامع اربعین.

تسهیل زیارت اربعین برای همه ملت ها و به حداقل رساندن موانع و محدودیت هایی مانند حمل و نقل، اسکان، جلوگیری از رشد قیمت ها، لغو ویزا، ارتباطات، تکریم زائران خارجی، خدمات در مرزهای عراق.

فرهنگسازی عمومی آموزش در زمینه های گوناگون فرهنگی ، شرعی ، امنیتی ، بهداشتی ، اخلاقی ، آداب زیارت و غیره.

فرهنگسازی و تمرکز بر دعا برای تعجیل فرج به عنوان وظیفه و هدف زائران اربعین و نهادینه کردن دعای “اللهم عجل لولیک الفرج” به عنوان شعار اربعین.

شایان ذکر است شیعیان از این پس می توانند شبکه جهانی اربعین را از طریق ماهواره هاتبرد با فرکانس 10775 – افقی – 27500 و ماهواره یوتلست با فرکانس 11345 – افقی – 27500 و به صورت زنده تماشا نموده و از خدمات ارزشمند این شبکه مستقل شیعی بهره مند شوند.

گفتنی است، شبکه چند رسانه ای اربعین، در نیمه اول سال 1438 هجری قمری پایه ریزی و در پنجم شعبان المعظم 1438 هجری قمری، مصادف با میلاد «امام سجاد علیه السلام»در شهر مقدس کربلا تاسیس شده بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا