مرجعیت شیعه

دیدار آیت الله العضمی شیرازی با مسئولان حرم مطهر سلمان محمدی

تعدادی از مسئولان مرقد جناب سلمان محمدی علیه السلام با مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله دیدار و گفتگو نمودند.

 

تعدادی از مسئولان مرقد جناب سلمان محمدی علیه السلام با مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار میهمانان از اوضاعِ روز عراقِ خونین پیکر و از فعالیت های خود در اداره ی مرقد شریف جناب سلمان، گزارشی تقدیم آیت الله العظمی شیرازی مدظله نمودند.

معظم له نیز در این دیدار، طی سخنانی با اشاره به حدیث ثقلین، فرمودند: بی تردید عامل نزدیک شدن مسلمانان و اتحاد تمام طوایف و مذاهب اسلامی در این سخن رسول مکرم اسلام صلی الله علیه وآله نهفته است و تنها قرآن مجید و اهل بیت علیهم السلام هستند که می توانند مسلمانان را با یکدیگر متحد سازند.

ایشان تأکید کردند: مسلمانان متفق القول هستند که رسول خدا صلی الله علیه وآله در تمام دوران 23 ساله ی رسالت خود کلمه توحید را تبلیغ کردند و در راه ترویج و ابلاغ آن از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، اما پس از شهادت ایشان آن شد که قرآن کریم بدان تصریح کرده و فرموده است: «أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَی أَعْقَابِکُمْ؛ آیا اگر او بمیرد یا کشته شود از عقیده ی خود بر می گردید»(آل عمران/144).

معظم له در ادامه بیاناتشان فرمودند: رسول خدا صلی الله علیه وآله در حدیث ثقلین فرموده اند: « تمسک جویید» و نگفته اند: «بگیرید» یا «دستاویز قرار دهید» و تمسک به معنای «پذیرفتن و پایبند بودن» با تمام توان، بر چیزی است. همین طور آن حضرت فرموده اند: اگر چنین باشید، «هرگز گمراه نخواهید شد» و نفرموده اند: «گمراه نشوید».

مرجع عالیقدر در پایان افزودند: از خدای متعال خواهانم که تمام طوایف اسلامی را بر چنگ انداختن و تمسک جستن به این کلمه موفق بدارد؛ کلمه ای که رسول خدا صلی الله علیه وآله آن را بیان فرمودند و مایه ی وحدت و همگرایی و همصدایی مسلمانان خواهد شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا