مرجعیت شیعه

آیت الله العظمی شیرازی: تبلیغ تشیع، خدمت به جامعه بشری است

به گزارش شیعه ویوز ، جمعی از شیعیان و طلاب علوم دینی از مجمع الجزایر کومور در روز پنج شنبه 21 جمادی الثانی 1434ق (12/2/1391) در شهر مقدس قم با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی دیدار کردند و از رهنمودهای ارزشمند معظم له بهره مند گشتند. 

در این دیدار، مرجع عالیقدر ضمن خوشامدگویی به میهمانان، بیانات خود را با کلام وحی آغاز نمودند و فرمودند: «إِن تَکُونُواْ تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ کَمَا تَأْلَمونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللّهِ مَا لاَ یَرْجُونَ؛ اگر شما درد می کشید آنان [نیز] همان گونه که شما درد می کشید، درد می کشند، و حال آن که شما چیزهایی از خدا امید دارید که آنها امید ندارند»(نساء/104). 

مرجع عالیقدر در تبیین این آیه شریفه فرمودند: تمام مسلمانان مخاطب این خطاب خدای متعال هستند و آن به این معناست که ای مسلمانان، اگر مورد آزار قرار می گیرید و به جهت دینداری و ترویج آن سختی های زیادی را متحمل می شوید، بدانید که کفار نیز در رنج هستند، با این تفاوت که شما به آخرت امید بسته اید و از خدای متعال انتظار پاداش نیکو دارید، ولی آنان (کافران) چیزی جز کیفر الهی انتظار ندارند. بنابراین، مهم این است که بسیار بکوشید و تلاش کنید. 

ایشان در ادامه با اهمیت مبحث تبلیغ و مبلغان و جایگاه مهم آن در دین مبین اسلام فرمودند: تمامی شیعیان باید در امر پرورش مبلّغانی برای خدمت به تشیع و ترویج آن در جهان کوشا باشند. 

معظم له در ادامه بیانات ارزشمندشان به نمونه هایی از قوانین حیات بخش اسلام رسول خدا صلی الله علیه وآله و امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام اشاره نمودند و فرمودند: اسلام اهل بیت علیهم السلام بسیار زیبا و جذاب است. 

چرا که آن اسلام، اسلامِ حقیقی است که رسول خدا صلی الله علیه وآله و امیرالمؤمنین علیه السلام بدان عمل و آن را اجرا کردند، لذا باید آن را به جامعه ی بشری بشناسانید. 

معظم له در بخش دیگری از سخنانشان خطاب به طلاب علوم دینی فرمودند: طلاب علوم دینی می بایست سه چیز را سرلوحه ی کار خود قرار دهید: 

1. علوم اسلام حقیقی، یعنی اسلام رسول خدا صلی الله علیه وآله و امیرالمؤمنین علیه السلام و نیز افکار، عقاید، احکام، اخلاق و داستان هایش را هرچه بیشتر فراگیرید و به مردم سرزمین خود بیاموزید. 

2. روزانه، هرچند برای چند دقیقه به حسابرسی نفس خویش بپردازید، چراکه محاسبه ی نفس، مایه ی نزدیک شدن به خدای متعال و اهل بیت علیهم السلام است و شما را به خدمت بیشتر به اسلام موفق می دارد. 

3. پسران و دختران جوان را از نظر دور ندارید و در راه تشویق شان به فراگرفتن علوم دینی سخت بکوشید تا آنان در شمار عالمان درآیند و از رهگذر تشیع، به جامعه خدمت کنند، چون این امر خدمت به جهانیان است. 

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی همچنان تأکید نمودند: در کشورتان، مجمع الجزایر کومور هزاران تن همانند شما وجود دارند. آنان را به توجه به مطالبی که گفته شد تشویق کنید و در راه تأسیس حوزه های علمیه بکوشید تا ـ ان شاء الله ـ این مجمع الجزائر تمام شیعی شود. 

مرجع عالیقدر در پایان توفیق میهمانان را از خدای متعال خواستار شدند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا