مرجعیت شیعه

بيست و هشتم ماه شعبان المعظم سالروز رحلت آيت الله العظمی سيد مهدی حسينی شيرازی قدس سره

بيست و هشتم ماه شعبان المعظم مصادف است با سالروز رحلت مرحوم آيت الله العظمى سيد ميرزا مهدى حسينى شيرازى (قدس سره).

 

بيست و هشتم ماه شعبان المعظم مصادف است با سالروز رحلت مرحوم آيت الله العظمى سيد ميرزا مهدى حسينى شيرازى (قدس سره).

مرحوم آيت الله العظمی سيد ميرزا مهدی حسينی شيرازی قدس سره پس از چهارده سال رهبری و زعامتِ امت و دستاوردهای فراوان در عرصه دينی، مذهبی، اقتصادی، سياسی، اجتماعی، پرورشی و جز آن در روز 28 شعبان المعظم سال 1380ق در شهر مقدس کربلا جان به جان آفرين تسليم کرد و فوت او شهر مقدس کربلا و ديگر حوزه های علميه و جهان اسلامی را در غم و اندوه فرو برد. خبر ارتحال ايشان سراسر عراق را سخت مصيبت زده کرد و علمای اعلام و ديگر اقشار جامعه از سراسر عراق، به ويژه از نجف اشرف روانه شهر مقدس کربلا شدند. 

شماری از مراجع تقليد که مرحوم آيت الله العظمی حاج سيد محسن طباطبائی حکيم قدس سره پيشاپيش آنان در حرکت بود در مراسم تشييع باشکوه او شرکت کردند و بنا به وصيتِ خاص آن مرحوم، فرزند ارشد ايشان، يعنی مرجع راحل آیت الله العظمی سید محمد حسینی شیرازی بر پيکر ايشان نمازگزارد و بنا بر همان وصيت، پيکر پاک او در ضلع شرقی صحن مقدس امام حسين عليه السلام دفن شد.

مجالس ترحيم آن مرحوم در ايران ، عراق، كشورهاى حاشيه خليج فارس و در شهر هاى مقدس نجف ، کربلا ، کاظمين و سامرا از سوى مراجع تقليد ، حوزه های علميه، دانشگاه ها، دانش سراها، مؤسسه های دينی، فرهنگی، خيريه ای و هيئت های حسينی و نيز عشاير بزرگوار و اصناف و کسبه برگزار شد.

پس از ارتحال مرحوم آيت الله العظمی سيد ميرزا مهدی شيرازی قدس سره در شهر مقدس نجف، شهر مقدس کربلا و جز آن، متون و آثاری منتشر شد که شرح حال و بيوگرافی درخشان آن مرحوم را ثبت کرد و به همگان معرفی نمود که از آن جمله می توان به موارد زير اشاره کرد:

 

1. الامام الشيرازي ـ حياته (زندگی امام شيرازی). اين اثر در چهلمين روز درگذشت آن مرحوم چاپ و بعدها تجديد چاپ شد.

2. ويژه نامه مجله اسلامیِ «أجوبة المسائل الدينية؛ پاسخ به مسائل دينی» شماره های 10 و 11 پنجمين دوره سال 1380ق که از سوی «لجنة الثقافة الاسلامية؛ انجمن فرهنگی اسلامی» در شهر مقدس کربلا منتشر می شد.

3.  ماهنامه «منابع الثقافة الاسلامية؛ منابع فرهنگی اسلامی» و جز آن.

سلام خدا بر او باد آن روز که در سرزمين فداکاری و جهاد (شهر مقدس کربلا) زاده شد و آن روز که در آن سرزمين پاک چشم از جهان فروبست و آن روز که در برترين و بهترين بوستانِ بهشتی به خاک سپرده شد و آن روز که زنده برانگيخته خواهد شد.

 

 

  

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا