مرجعیت شیعه

بازديد وكيل آيت الله العظمى شيرازى از مراكز اسلامى كشورهاى اروپايى

حجت الاسلام والمسلمين شيخ جلال معاش وكيل آيت الله العظمى شيرازى از مراكز اسلامى در برخى كشورهاى اروپايى بازديد نمود.

 

 

حجت الاسلام والمسلمين شيخ جلال معاش وكيل آيت الله العظمى شيرازى از مراكز اسلامى در برخى كشورهاى اروپايى بازديد نمود.

ايشان در اين بازديدها راجع به روشهای بالا بردن سطح زندگی شیعیان در كشورهاى غربى وهمچنين راههاى مقابله با مشكلات و رنجهایی که به پیروان اهل بیت علیهم السلام از سوى احزاب تندروی غربی و گروهک های تکفیری فعال در اين كشورها با آنها مواجه اند به بحث و تبادل نظر پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمين جلال معاش در سفر خود شيعيان کشورهای آلمان، اسپانیا، بلژیک و هلند را مورد تفقد قرار داد.

در کشور اسپانیا نماینده مرجع عالیقدر از مراکز دینی و فرهنگی شیعيان این کشور بازيد بعمل آورد و دست اندرکاران این مراکز را به تمسک به راه و روش اهل بیت عليهم السلام ترغیب و تشویق نمود. 

ایشان در بازيد از مركز اهل بیت علیهم السلام در مادرید ، پایتخت اسپانیا با هیئت امنای این مركز ملاقات نمود و در نشستی که با آنان داشت بیانات و توجیهات مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید صادق شیرازی در مورد نسل جوان را متذکر گرديد.

ايشان در بروکسل ، پایتخت کشور بلژیک مورد استقبال جمع کثیری از مسلمانان مغربى و راه يافتگان به مذهب حقه تشيع شدند كه در مسجد الرحمن اين شهر به استقبال ايشان آمده بودند؛ و در بازديد از حسینیه الزهرا ، فعالیتها و تلاشهای شيعيان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام ، در احیای شعائر حسینی و رساندن پیام انسانی اهل بیت علیهم السلام را ستود.

 در کشور هلند نیز ایشان به شهرهای آلميره و اوترخت سفر کرده و از موسسه کوثر نيز دیدن نمود. ایشان در ديدار با مسئولان موسسه های اسلامی هلند و برخی از مسلمانان ساكن اين كشور ضمن ابلاغ سلام مرجعيت به ايشان بيانات معظم له را در جمع ايشان متذكر شد.

حجت الاسلام والمسلمين جلال معاش ، وكيل آيت الله العظمى شيرازى ضمن موفقيت آميز خواندن سفر خود به كشورهاى اروپايى ، بر اهميت اينگونه سفر ها با توجه به نياز مبرم معرفى مذهب حقه تشيع و ارسال پيام صلح و دوستى به اين كشور ها تاكيد نمود و گفت نياز است اين سفر ها بصورت دوره اى و مستمر تكرار شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا