مرجعیت شیعه

حضرت آیت الله العظمی شيرازى : تشیع، قطعاً در مسیر جهانی و فراگیر شدن است

هیئتی از مسئولان سیاسی و روحانیان و فضلای افغانستان ، با آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی دیدار نمودند.

 

هیئتی از مسئولان سیاسی و روحانیان و فضلای افغانستان ، با آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی دیدار نمودند.

اين هيئت كه به سرپرستی محمد ظاهر وحدت، والی ولایت سرپل افغانستان به شهر مقدس قم مشرف شده اند گزارشى از وضعيت و مظلوميت شیعیان افغانستان وهمچنين توطئه های جریان ها و فرقه های گمراه کننده تروریستی و تکفیری، مانند: طالبان، داعش و وهابیان خدمت مرجع عاليقدر ارائه دادند.

آيت الله العظمى شيرازى در اين ديدار فرمودند : تشیع در مسیر جهانی و فراگیر شدن است، چراکه از منطق مقبول و درست برخوردار است.

معظم له همچنين به دو مسأله مهم و كليدى جهت حل مشكلات شيعيان پرداخته و فرمودند : شیعیان باید از جدال، نزاع و درگیری میان خود بپرهیزند و یکدیگر را بپذیرند و نسبت به هم مهربان باشند.

ايشان مساله بعدى را به جوانان اختصاص داده و اينگونه بيان داشتند : جوانان که آینده سازان هستند را باید دریابیم و به امور آنان اهتمام ورزیم و بر اساس عقاید و اخلاق اهل بیت علیهم السلام تربیتشان کنیم.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی سخنان خود را این گونه به پایان رساندند: بدانید که دستیابی به دو مسأله فوق، سختی هایی را به همراه دارد، اما مشکلات در این راه، پلی است برای رسیدن به پیروزی و موفقیت، چراکه مشکلات، انسان ساز هستند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا