مرجعیت شیعه

اجتماع عظیم عزاداران به مناسبت شهادت پيامبر اکرم صلی الله عليه وآله

اجتماع عظیم عزاداران در بیت مرجعیت شیعه برگزار شد.
طبق سال های گذشته، به مناسبت شهادت پیامبر خدا حضرت محمد مصطفى صلى الله عليه وآله، گردهمایی بزرگ عزاداران در بیت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله، برگزار گردید.
معظم له در آغاز، سالروز شهادت نبی مکرم اسلام را به آقا بقيت الله الأعظم عجل الله تعالی فرجه الشريف و به همه زنان و مردان مؤمن تعزیت گفتند و از تمام کسانی که در زمينه برگزاری اربعين حسينی به هر گونه ای تلاش کردند و در اين راه متحمل سختی ها شدند، قدردانی نمودند.
مرجعیت شیعه سپس با اشاره به آیه 157 سوره اعراف فرمودند: دنيايی از مطالب در اين آيه نهفته است؛ طيبات به معنای خوبی ها و خبائث به معنای بدی هاست.
از اوصاف پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله اين است که تمام خوبی ها در زمينه های مختلف: اقتصادی، اجتماعی، روحی، روانی را بر مردم حلال می شمارند و تمام بدی ها را در هر زمينه ای نفی می کنند
معظم له در ادام با توجه به مشکلات پیش آمده افزودند:بدون شک و با استناد به روایات معتبر زیارت امام حسین علیه السلام افضل از حج است و علمای شیعه این زیارت را مستحب می دانند و برخی واجب دانسته اند.
با این حال وای به حال کسی که در این راه کارشکنی کند.
مرجعیت شیعه در ادامه، باتاکید بر این که لازم است جوانان خود تاریخ را مطالعه کنند، فرمودند: در احوال متوکل وارد شده است که سخت ترین روزها بر زائران حسینی در زمان متوکل بود. متوکل بارها زائران کربلا را قتل عام کرد يا به زندان های خاصی فرستاد.
اما امروزه حتی قبری برای متوکل باقی نمانده است.
آیت الله العظمی شیرازی افزودند: آیا کسانی که امسال مردم را از زیارت امام حسین علیه السلام منع کردند ولايتی بر مردم داشتند؟!
وای به حال کسانی که مانع از زیارت امام حسین علیه السلام در سال جاری شدند.
معظم له، سپس با اشاره به مشکلاتی که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله با آنها روبرو بودند، فرمودند: از جمله این مشکلات در طول 10 سال و جدای از خیانت های منافقان، 80 جنگ بود که بر ضد ايشان برپا شد.
با وجود تمام این مشکلات یک نفر از گرسنگی در حکومت ایشان از بین نرفت.
چنین کفایت اقتصادی در کدام حکومت اسلامی فعلی وجود دارد؟! آیا کسی در حکومت پیامبر از شدت فقر دست به خودکشی زد؟!
چرا دنیا از پيامبر اکرم صلی الله علیه وآله درسی نمی پذيرد؟!
این امر دو سبب دارد: یا به آنان نرسیده و تبلیغ کم بوده و یا حاکمان خبث طینت دارند.
در حکومت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله یک مورد آدم ربایی و یا اینگونه جنايات رخ نداد و این از کفايت اقتصادی و سیاسی و اخلاقی و… ايشان بود.
معظم له تاکید کردند: تبلیغ از پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله واجب است و باید همگان به آن بپردازند.
ایشان با اشاره به مظلومیت پیامبر اسلام، تاکید کردند: جوانان باید در مرحله اول با تاریخ پیامبر آشنا شوند و سپس آن را به جهان برسانند؛ چراکه با هزینه های هنگفت و با رسانه های فراوان به ایشان و ائمه علیهم السلام سایر تهمت های ناروا را نسبت می دهند.
مرجعیت شیعه افزودند: دو ماه محرم و صفر و در ادامه ایام محسنیه ایام عزا هستند و از 9 ربیع ایام شادی آغاز می شود و شیعیان باید در ایام اندوه اهل بیت علیهم السلام اندوهگین و در ایام شادی آنان شاد باشند و این حزن و شادی را بروز و نشان دهند؛ چراکه تولی و تبری از ارکان دین است.
معظم له سپس با اشاره به این که جوانان مومن باید دیگر جوانان را جذب نمایند، فرمودند: دو قشر وظيفه سنگین تری نسبت به سایرین دارند: عالمان و حاکمان.
جدای از این دو قشر همگان باید به جوانان اهمیت دهند و جوانان اطراف خود را در محدوده دین باقی نگهدارند.
مسأله مهم دیگر مسأله ازدواج جوانان است. همگان باید به مسأله ازدواج دختران و پسران جوان اهتمام ورزند. این مسأله باید آسان گرفته شود.
امام سجاد علیه السلام می فرماید: ازدواج در اسلام از آسان ترین مسائل است.
پس باید این مسأله را آسان گرفت تا از انحراف جوانان دختر و پسر جلوگیری شود.
ایشان فرمودند: همت کنید از روز 9 ربیع به بعد به امر ازدواج جوانان بپردازید و موانع بر سر راه جوانان را از بین ببرید.
این یک مسئولیت بر عهده همگان است که باید در ایام شادی اهل بیت علیهم السلام به آن پرداخته شود.
ایشان در پایان ابراز امیدواری کردند که خدای عزوجل به همگان توفیق حفظ نشاط دو ماه محرم و صفر را در مابقی روزهاعطا فرموده و شیعیان را به اهمیت مسأله تولی و تبری سفارش نمودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا