مرجعیت شیعه

بیانیه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله در رابطه با شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام

حضرت آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله ، به مناسبت روز هفتم ماه صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبى عليه السلام، بيانه اى صادر فرمودند. متن اين بيانيه بدين شرح است:

 

 

 

 

حضرت آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله ، به مناسبت روز هفتم ماه صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبى عليه السلام، بيانه اى صادر فرمودند. متن اين بيانيه بدين شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

امام حسن مجتبی علیه السلام نور دل و نور دیده و میوه ی قلب رسول خدا صلی الله علیه وآله در تمام زندگی خود انواع محرومیت ها، به حاشیه رانده شدن ها و مصیبت های بزرگی از سوی حاکمان ستمکار و دیگر جانیان دید و خاندان و اصحاب ایشان نیز از ظلم آنان در امان نماندند. 

سرانجام معاویة بن ابی سفیان با توطئه گری امام را مسموم کرد و ایشان در روز هفتم ماه صفر ماه اندوه ها، مظلومانه شهید شدند و به دیدار خدای متعال شتافتند. 

حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام با نقش بزرگ و تاریخی خود، میراث بزرگ پدر بزرگوار خود حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام را در تمام عرصه ها و زمینه ها حفظ کردند و با موضعگیری حکیمانه و بلندمدت خود، زمینه را برای حرکت برادرشان امام حسین علیه السلام در روز عاشورا فراهم کردند؛ 

آن حرکت و نهضت مبارکی که اسلام را در مسیر درست و حقیقی اش ماندگار کرد و از تقلب و دورویی مدعیان دروغین اسلام پرده برداشت. 

جنایات طاغوتیان و سرکشانِ ستمکار همواره بر شیعیان آن حضرت ادامه داشت تا آنجا که شماری از تاریخ نگاران می گویند: شخصی یک روایت از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در فضیلت امام حسن و برادرشان امام حسین علیهما السلام نقل کرد به این عبارت که: 

«من أحبنی وأحب هذین…؛ هرکه مرا و این دو را دوست بدارد…». 

متوکل عباسی دستور داد او را هزار ضربه ی تازیانه بزنند. این ستمکاری ها تا به امروز بر ضد شیعیان این خاندان پاک ادامه داشته و دارد که در قالب تکفیر، شکنجه، کشتار، قتل عام و جز آن در بسیاری از کشورهای جهان به چشم می خورد. 

إنا لله وإنا إلیه راجعون. 

وسیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون. 

6 ماه صفر 1437ق 

صادق شیرازی

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا