مرجعیت شیعه

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی: بهبود اوضاع و اصلاحات، حقی است که دولت عراق ملزم به اجرای آن است

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی با صدور بیانیه ای بهبود اوضاع و اصلاحات اداری عراق را توسط دولت این کشور خواهان شد. 

 

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی با صدور بیانیه ای بهبود اوضاع و اصلاحات اداری عراق را توسط دولت این کشور خواهان شد. 

این بیانیه پس از آن صادر شده است که مردم عراق طی تظاهرات مستمر از دولت این کشور خواستند تا با فساد اداری مبارزه کند.

در این بیانیه آمده است: این بنیاد منتظر است تا اقدامات کارآمد دولت عراق در راه اصلاحات اداری و مالی در دایره ی دولت را شاهد باشد؛ همان چیزی که دولت عراق در برابر ملت عراق، به ویژه معترضان به فساد و نابسامانی موجود بدان متعهد شده است. 

 

این بنیاد در بیانیه ی خود تلاش برخی دولتمردان یا احزاب برای سرکوب اعتراضات مردمی در شماری از استان های عراق را محکوم کرده، و بر اهمیت و ضرورت اعمال اصلاحات فراگیر و نیز تأمین آزادی بیان از سوی دولت و دستگاه های دولتی عراق تأکید و یادآوری کرده است که هرگونه اقدامی برای کنترل کردن خواسته های ملت یا به تأخیر انداختن آن مخاطره آمیز است. 

 

پس از سقوط رژیم دیکتاتوری بعثی، ملت عراق امیدوار و چشم انتظار بود که مظاهر فساد اداری و مالیِ رایج در نهادها و ادارات که در زندگی روزمره و اقتصادی ـ معیشتی مردم بروز و اوضاع کشور را با عقب گرد فراگیر رو به رو کرده از میان برداشته شود، اما تعلل در این زمینه کار را بدتر کرده است. 

 

در این بیانیه آمده است که مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی فرموده اند: «فساد اداری و غارت ثروت مردم محرومیتِ روز افزون، عقب ماندگی، بیماری، نادانی و جهالت و خدمت رسانیِ نامطلوب را در پی داشته و در نتیجه انواع مختلف محنت ها و مصیبت ها را بر سر ملت ستمدیده ی عراق وارد کرده است». 

 

لذا بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی از تمام دستگاه های دولتی و احزاب فعال در عراق می خواهد به حسب ضرورت به خواسته های هموطنان و شهروندان توجه کرده و به طور جدی، سریع و آشکار بر پایه ی نقشه ای عمل کنند که طی آن تمام نهادهای رسمی آلوده به فساد و کوتاهی اصلاح شوند .

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا