مرجعیت شیعه

دفتر آيت الله العظمى شيرازى خطاب به مسؤولين عراق : به درخواست ملت براى اصلاح فساد ادارى پاسخ دهيد

دفتر آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی در کربلای معلی با صدور بیانیه ای ضمن قدردانى از خدمتگزاران امین ملت عراق از مسئولان خواست به درخواست مردم در اصلاح فساد ادارى هرچه زودتر پاسخ دهند وان را عملى كنند.

 

 

 

دفتر آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی در کربلای معلی با صدور بیانیه ای ضمن قدردانى از خدمتگزاران امین ملت عراق از مسئولان خواست به درخواست مردم در اصلاح فساد ادارى هرچه زودتر پاسخ دهند وان را عملى كنند.

 

اين بيانيه پس از آن صادر شده است كه مردم عراق در طول هفته گذشته دست به تجمع هاى اعتراض آميز در شهرهاى مختلف اين كشور زدند.

 

تظاهركنندگان از مسؤلين كشور عراق خواستند با فساد ادارى در اين كشور مبارزه نمايند.

تمام شهرهاى جنوبى عراق با بى برقى وكمبود فراوان امكانات مواجه اند

 

 

ترجمه ی متن اين بیانیه بدين شرح است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

عراق ستمدیده، سرزمین امیرالمؤمنین علیه السلام، سرزمین امام حسین و دیگر امامان معصوم و نیز سرزمین مولایمان حضرت امام زمان (علیهم السلام و عجل الله فرجه الشریف)، امروزه با مصیبت های بزرگی رو در رو و دست به گریبان است که سخت تأسف بار ميباشد . 

 

ملت عزتمند، مقاوم و صبور عراق که تا به امروز هرچه در توان داشته و دارد در راه اسلام و اهل بیت علیهم السلام فدا کرده و فدا شده است. 

 

تشکر و قدردانی می کنیم از تمام کسانی که برای وجود عراقی امن و ارجمند، دل می سوزانند و انسانهای پاکدست و امینی که در این راه با اخلاص عمل کرده و سخت می کوشند. 

 

 در حال حاضر مسؤولان بايد بیش از گذشته و به فراخور مشکلات و مصیبت هاى كه مردم با آنها مواجه اند به مسئوليت هاى خود عمل كرده و نكات ذيل را سرلوحه كارهاى خود قرار دهند:

 

1. در برابر تمام گونه های تروریسم در یک صف قرار گیرند و یکصدا باشند؛ 

 

2. به درخواست ملت برای اصلاح فسادِ اداری ـ که متأسفانه به صورت فاجعه بار و در مختلف بخش ها جریان دارد ـ هرچه زودتر پاسخ دهند و آن را عملی کنند؛ 

 

3. برای این ملتِ وفادار به اسلام و میهن، رفاه عمومی را فراهم آورند و مشکلات خدماتی موجود در تمام عرصه ها را برطرف سازند. 

 

امید می رود که همگان برای تحقق بخشیدن به این خواسته ی ملت با جدیت در تمام عرصه ها همکاری کنند. 

 

بارخدایا، در تمامی این امور بر تو توکل و رو به سوی تو می کنیم و مولایمان حضرت بقیة الله الأعظم عجل الله فرجه الشریف و پدران ارجمند و پاک و پاکیزه ی ایشان را به درگاهت وسیله قرار می دهیم.

 

دفتر حضرت آیت الله العظمی شیرازی دام ظله 

کربلای معلی

{mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2015/08/09/000128.mp4{/mp4remote}

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا