مرجعیت شیعه

توصیه آیت الله العظمی شیرازی به شیعیان برای احتجاج و ابلاغ حقانیت انتظار ظهور

آيت الله العظمى سيد صادق حسينى شيرازى طى بياناتى به مناسبت ايام فرخنده ولادت امام زمان و دهه مهدويت، ضمن تبريك اين روزها فرمودند

 

آيت الله العظمى سيد صادق حسينى شيرازى طى بياناتى به مناسبت ايام فرخنده ولادت امام زمان و دهه مهدويت، ضمن تبريك اين روزها فرمودند: 

بر همه مؤمنان به خصوص اهل علم و طلاب علوم دینی بایسته است که در مسیر کسب رضایت و خرسندی امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف با جدیت بکوشند.

مرجع عالیقدر شیعیان جهان حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی، ضمن تبریک ایام مبارک میلاد حضرت بقیة الله الأعظم مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف، طی بیاناتی به این مناسبت فرمودند:

قال الله تبارک و تعالی: «وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا…».

اشراق حقیقی که خدای متعال در قرآن کریم به آن اشاره فرموده، هنوز ظهور حقیقی پیدا نکرده است، زیرا در آن زمان، زمین و جانداران و حتی حیوانات به گونه ای خواهند شد که اشراق نسبت به آنها نیز صدق خواهد کرد.

ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف امری است مسلّم، که هیچ شبهه ای در آن وجود ندارد اما چون دشمنان شبهاتی را ایجاد می کنند، لازم است با دلایل و براهین مختلف به آنها پاسخ داده شود.

 وظیفه ما است که با قلم و بیان و ایراد بیانات قوی همراه با برهان و دلیل و نیز با به کارگیری فنون مناظره و احتجاج، از ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دفاع کنیم و گمراهان را با حق آشنا نماییم.

حتماً کسانی که قدرت دفاع دارند، مخصوصاً در این زمینه، نه تنها جوابگوی اعمال خودشان هستند بلکه باید پاسخگوی اعمال دیگر جوانان شیعه نیز باشند.

 روزگار پس از زمان ظهور حضرت حجّت عجل الله تعالی فرجه الشریف، بهشت دنیا است؛ بهشت مادیّت و بهشت معنویت. لذا در دعاهاست که از خدا می خواهیم عمر ما را طولانی کند تا زمان ظهور را درک کنیم و اگر پیش از آن نیز مردیم، در آن زمان زنده شویم و دنیای پس از ظهور را درک کنیم.

رضایت و خورسندی امام عجّل الله تعالی فرجه الشریف از رضایت خدای متعال ـ جل و علی ـ ریشه می گیرد، و رضایت خدای سبحان نیز از رضایت امام می باشد. یعنی در این میانه تلازم آشکاری میان رضایت امام زمان ارواحنا فداه و رضایت خدای متعال وجود دارد.

فرصت مناسبی است تا در این ایام پر فیض نیمه شعبان و میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، از آن حضرت بخواهیم ما را یاری کند تا بتوانیم با بهره گیری از حلم و صبر و بردباری از این امتحان و بلا سربلند بیرون آییم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا