مرجعیت شیعه

تاکید مرجعیت شیعه بر احیای شعائر حسینی و برپایی روضه های خانگی

هرچه برای امام حسین علیه السلام  انجام دهیم کم است. بیایید منازل خود را محروم از عزای  سیدالشهدا علیه السلام نکنیم  و در منازل خود جلسات روضه روزانه و یا ماهانه  و یا بصورت هفتگی برگزار نمایید.

alt

به گزارش شیعه ویوز ، مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی  شیرازی مدظله العالی در بیانات مهمی بر احیای شعائر حسینیه  علیه السلام تاکید نمودند و  فرمودند: هرچه برای امام حسین علیه السلام  انجام دهیم کم است. بیایید منازل خود را محروم از عزای  سیدالشهدا علیه السلام نکنیم  و در منازل خود جلسات روضه روزانه و یا ماهانه  و یا بصورت هفتگی برگزار نمایید.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی در ادامه با اشاره به  تشکیک نمودن ابلیس و شیاطین جن و انس   در  دستگاه سیدالشهدا علیه السلام فرمودند: متأسفانه عده ای جاهل در باب زیارت اربعین حسینی نیز   تشکیک نموده و ایجاد  شبهه کردند که چگونه می شود: زیارت اربعین امام حسین علیه السلام از علامات مؤمن باشد، در حالی که جالب اینجاست که این گروه، سخن و تشکیکی راجع به نوافل و یا جهر بسم الله الرحمن الرحیم در نماز (طبق فرموده امام عسکری علیه السلام) ندارند و دنبال دلیل برای آن نیستند. این  تشکیک ها سرمنشأش از روز شهادت امام حسین علیه السلام نشأت می گیرد که ابلیس، شیاطین دیگر را برای تشکیک در شعائر حسینی و زیارت سیدالشهدا علیه السلام اعزام کرد .

مرجع عالیقدر در ادامه با تاکید بر  اهمیت    تمسک مسلمانان به دو گوهر گرانبهای قرآن و عترت، فرمودند: 

قرآن آن وقت سودمند است که با اهل بیت علیهم السلام  توأم باشد، لذا قرآن و بلکه نبوتِ تنها نیز بدون عترت بی فایده است. 

امیرمؤمنان علیه السلام فرمودند: خدای متعال توحید بدون نبوت و ولایت را قبول ندارد و می بایست  قرآن و 14 معصوم علیهم السلام را با هم تبعیت کنیم که شرط نجات در این دو گوهر گرانبها است. 

مرجع عالیقدر در خاتمه با تأکید بر برائت نسبت به دشمنان اهل بیت علیهم السلام فرمودند: خدای متعال دشمنان و منافقان  را سب و لعن کرده و ما نیز موظفیم طبق فرموده قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام از آنان برائت بجوییم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا