مرجعیت شیعه

اهانت به رسول خدا صلی الله علیه وآله، به خاطر عدم شناخت حقیقت آن حضرت است

حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی طی بیاناتی نکاتی را در خصوص پیامبر رحمت ، محمد مصطفی صلی الله علیه وآله و اهانت کننده گان نسبت به ایشان ایراد فرمودند.

حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی طی بیاناتی نکاتی را در خصوص پیامبر رحمت ، محمد مصطفی صلی الله علیه وآله و اهانت کننده گان نسبت به ایشان ایراد فرمودند.

معظم له در ابتدا خطاب به غیر مسلمانان فرمودند:  اگر آنها می خواهند از حق چیزی بدانند و از رسول خدا صلی الله علیه واله را بخوانند یا بنویسند، باید از اهل بیت علیهم السلام و فرمایشات آنان بهره بگیرند و نه از دیگران، چراکه «صاحب البیت أدری بما فی البیت؛ صاحب خانه از درون خانه آگاه تر است». 

معظم له ادامه دادند: کسانی که کاریکاتور کشیده یا داستان های موهن و مانند آن را می نویسند، منابع آنها کتاب و سخن افرادی است که رسول خدا را از راهی غیر از راه اهل بیت علیهم السلام معرفی نموده اند. 

ایشان تاکید کردند : دنیا اگر بخواهد حق و حقیقت را درک کند باید پیامبر خدا صلی الله علیه وآله را در خطبه های امیرمؤمنان علیه السلام و خطبه ها و سخنان حضرت زهرا سلام الله علیها ببیند و از این رهگذر بشناسد و به رفتارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حکیمانه ی آن حضرت پی ببرد ….. متأسفانه آنچه امروز در اغلب رسانه های جهانی درباره ی پیامبر خدا صلی الله علیه وآله نقل می شود از طریق غیر اهل بیت علیهم السلام است. 

آیت الله العظمی شیرازی همچنین بیان داشتند :  اخیراً در یکی از کشورهای اسلامی تاریخ طبری را بدون هیچ شرح و توضیحی به انگلیسی ترجمه کرده اند. روشن باشد که این کتاب پر از نسبت های باطل و ناروا به پیامبر خدا صلی الله علیه وآله و امیرمؤمنان علیه السلام است. 

 معظم له در توضیح افزوندند : طبری اولین شخصی بود که آیه کریمه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَقْرَبُواْ الصَّلاَةَ وَأَنتُمْ سُکَارَی؛ ای گروهی که ایمان آورده اید در حال مستی به نماز نزدیک نگردید»(نساء/43) را به دروغ، تهمت و افترا گفته است که درباره ی حضرت علی علیه السلام نازل شده است والعیاذ بالله! و سپس دیگران از او نقل کرده اند.

و پیداست که چنین دیدگاه هایی که از سوی منافقان ارائه شده است چه تأثیر نامطلوبی بر افکار عمومی جهانیان می گذارد، لذا در مقابل چنین حرکت های منافقانه باید جبران و خلأ موجود در معرفی صحیح اهل بیت علیهم السلام پر شود و این وظیفه ی همگان است که تحقق آن، از طریق رسانه های نوین و ماهواره ها امکان پذیر است.

معظم له در پایان از مراجع معظم تقلید و جامع الشرائط تقاضا نمودند که با بره گیری از وسائل و امکانات مدرن رسانه ای، اسلام صحیح و سیره ی نورانی رسول خدا و اهل بیت صلوات الله علیهم را با زبان های زنده ی دنیا به جهانیان معرفی کنند، چراکه این طبقه ی ارجمند از جامعه، به ویژه آن عده از مراجع بزرگواری که مقلدان فراوانی را در جهان دارند به این امر خطیر سزاوارترند، چون به معارف دینی آشناتر اند و گفتارشان اثرگذارتر است گرچه این امر خطیر وظیفه همه افرادی است که توانایی آن را دارند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا