مرجعیت شیعه

بیانیه دفتر مرجعیت در عید غدیر

دفتر بزرگ مرجع جهان تشیعه به مناسبت ایام فرخنده غدیریه ضمن صدور بیانیه ای به اهمیت بزرگداشت این عید الهی از منظر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی اشاره نموده است :

دفتر بزرگ مرجع جهان تشیعه به مناسبت ایام فرخنده غدیریه ضمن صدور بیانیه ای به اهمیت بزرگداشت این عید الهی از منظر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی اشاره نموده است.

در این بیانیه آمده است :

عیدالله الاکبر غدیر، روشن ترین و مهم ترین و حساس ترین روزهای تاریخ اسلام را رقم می زند و بر اکمال دین و اتمام نعمت یعنی مسئله امامت و وصایت و جانشینی بلافصل حضرت صدیق اکبر و فاروق اعظم امیرالمؤمنین علی علیه السلام تاکید می کند.این ایام فرخنده فرصت مناسبی است برای شیعیان و محبین آل الله که با احیای آن، غدیر و خورشید درخشان آن را به رخ جهانیان بکشانند و همگام با علما و مراجع خدوم شیعه بزرگداشت عیدالله الاکبر غدیر را برپا و ارج نهند.

 

بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی درباره اهمیت والای احیا وبزرگداشت وتبلیغ و دهه فرخنده غدیریه (ولایت) فرمودند:

تبلیغ غدیر یک واجب کفایی است و تا کفایت نباشد عینی است، و همه ی ما موظفیم آن را نشر دهیم و مکتب آن را به دنیا معرفی نموده و به قدر توانمان فرهنگ غدیر را تبلیغ نماییم.

غدیر افراد خاص را تربیت می کند و خط مقابل غدیر هم افراد خود را پرورش می دهد که این دو در تقابل و در تضاد یکدیگرند. در مکتب غدیر ملاک امر و نهی خدای سبحان است و تمام رفتارهایش بر این اساس استوار است و هدفش اطاعتِ محض است، اما ملاکِ دشمن غدیر حکومت کردن و سلطه یافتن بر دیگران به هر قیمت و از هر راه ممکن است، و کاری به امر و نهی الهی ندارد. غدیر انسان می سازد و خط مخالفِ غدیر ظالم می پروراند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا