مرجعیت شیعه

شهید آیت الله سید حسن شیرازی مزدور آمریکا !!

آیت الله العظمی شیرازی : رژیم بعث عراق آنها را متهم به همکاری به امریکا نموده ، و اخوی ایشان ، شهید سید حسن شیرازی را جاسوس امریکا میدانست .

 

حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در بیاناتی که در جمع شماری از روحانیون ایراد کردند ضمن تبیین آیه شریفه : ونبلوکم بالشر والخیر فتنه فرمودند: 

شر، همان سختی ها، گرفتاری ها، بیماری های فیزیکی و روانی و نابسامانی های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و خدای متعال، این مشکلات را برای آزمون انسان ها می داند. 

ایشان افزودند: شیعیان در طول تاریخ از زمان امامان معصوم علیهم السلام و روزگار بنی عباس مشکلات و گرفتاری های سیاسی داشته اند و این گرفتاری ها تا روزگاری که ما در عراق بودیم هم ادامه داشت 

آیت الله العظمی حسینی شیرازی در ادامه ضمن بیان مشکلات شیعیان مخصوصا در سالهای اخیر فرمودند : برداشت و اعتقاد من این است که این مشکلات به مراحل پایانی خود نزدیک شده است . 

ایشان در بخش دیگر بیانات خود با اشاره به ستمکاری رژیم بعث در عراق ماجرای زندانی شدن شهید آیت الله سید حسن شیرازی را نقل کردند و شکنجه ها و سختی ها و مشکلاتی که این خاندان با آن مواجه بودند را نقل نمودند ؛ که رژیم بعث عراق آنها را متهم به همکاری به امریکا نموده ، و اخوی ایشان ، شهید سید حسن شیرازی را جاسوس امریکا میدانست.

آیت الله العظمی شیرازی سپس به آزادی شهید سید حسن شیرازی و ده سال زندگی با برکت ایشان یعنی تاسیس حوزه علیمیه زینبیه ، نوشتن دایرة المعارف الکلمه و و خدمات فراوان ایشان در افریقا اشاره نمودند .

مرجع عالیقدر فرمودند: انسان با شنیدن یا مطالعه ی این مصیبت ها و بلاها در می یابد که بلاهای امروز چیزی نبوده و قابل تحمل می باشد. در قرآن کریم می خوانیم ونبلوکم بالشر والخیر فتنه.

پس هرچه پیش آید ، خیر باشد یا شر، آزمون است.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا